خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

امیرالمؤمنین بزرگ‌ترین تولیدکننده سرمایه بود؛ ولی وقف می‌کرد

امام جمعه شاهرود گفت: حضرت امیرالمؤمنین (ع) بزرگ‌ترین تولیدکننده سرمایه بودند؛ ولی وقف می‌کردند و به مردم توجه داشتند.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۳۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در جمع شماری از دست‌اندرکاران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین (ع) بزرگ‌ترین تولیدکننده سرمایه بودند؛ ولی نان جو می‌خورد و خودشان در نهج‌البلاغه فرمودند که من می‌توانم مغز گندم را با عسل مصفا مخلوط کنم که بهترین غذاست؛ ولی به فقرا توجه می‌کنم.

وی تصریح کرد: این‌طور نیست که امیرالمؤمنین (ع) اهل درآمد نباشد و ایشان از همه سرمایه‌گذاران دوران خودش سرمایه‌گذارتر بوده؛ زمین‌های زیادی را آباد و قنات‌های متعددی حفر و بسیار کار و کارگری کرده و مزد گرفته است؛ اما در عین حال نان جو می‌خورد.

امام جمعه شاهرود گفت: در زمان امام صادق (ع)، بعضی از شیعیان مثل صوفیان صوری که به این رازها توجه ندارند، به امام اعتراض می‌کنند و می‌گوید تو پسر امیرالمؤمنین (ع) نیستی؛ امام علی (ع) لباس بسیار کهنه و غذایشان هم نان جو بود و در شب شهادتشان وقتی حضرت ام‌کلثوم نان، نمک و شیر آوردند، فرمودند کی پدرت دو خورش سر سفره‌اش بوده است؟

امینی بیان کرد: صوفیان صوری چون به رازها توجه ندارند، می‌گویند تو پسر علی نیستی و این چه جور زندگی است؛ امروز باید دانست چرا این اعتراض‌ها را می‌کنند، چون به مسائل اساسی توجهی ندارند.

وی تصریح کرد: در مسائل فردی اصولی وجود دارد که اگر در دوران امیرالمؤمنین (ع) که به تعبیر امروزی‌ها خط فقر در حد پایین بود و غاطبه مردم در فقر عمومی به سر می‌بردند، مراجعه کنیم، مشاهده می‌شود که امام مسلمین باید مانند مردم و حتی پایین‌تر از آن‌ها زندگی کند که مردم اذیت نشوند.

امام جمعه شاهرود گفت: امام صادق (ع) فرمود اگر من هم در دوران امیرالمؤمنین (ع) بودم، همین روش را داشتم و اگر امام علی (ع) هم در دوران من بود، همین روش امروز ما را داشت؛ این‌طور نیست که در مسائل فردی ائمه اطهار (ع) بگوییم همه باید مثل پیغمبر باشند، بلکه شرایط زمانی مهم است.

امینی بیان کرد: در مسائل فردی ما اصل ثابتی نداریم؛ خصوصیات فردی و سبک زندگی فردی متفاوت بوده و این اختلاف‌ها به‌تناسب زمان‌ها لازم است و ائمه اطهار (ع) این تناسب شرایط زمانی و مکانی را رعایت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار