خبرهای داغ:
استاد دانشگاه های قزوین:

مدیریت فضای مجازی در هیچ‌جای دنیا به آشفتگی ایران نیست

استاد دانشگاه ها قزوین گفت: در همه جای دنیا، در آمریکا و بسیاری از کشور های اروپایی اینترنت و فضای مجازی تحت نظارت مستقیم دولت ها قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۰۲۶۱۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

"برای شبکه‌های اجتماعی باید سخت‌گیری‌ها را کم کنیم؛ مردم امروز زندگی‌شان تقریبا کم کم با شبکه‌های اجتماعی است، ارتباطشان، شغل‌شان و بسیاری از اشتغال‌ها در همین زمینه است. "

نوشته بالا بخشی از بیانات رییس محترم جمهور در گفت و گوی تلوزیونی با ملت شریف ایران در شب دوازدهم دی ماه بود.

خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در این خصوص با آقای مهدی فیاض ودرس دانشگاه این موضوع و توابع آن را مورد بررسی قرار داد.

مهدی فیاض با اشاره به آمار بالای طلاق در ایران (19 طلاق در هر ساعت)، رشد شگفت انگیز ناهنجاری های اجتماعی، رشد روابط نا مشروع و اعتیاد که همه آنها ارتباط مستقیمی با فضای مجازی دارن بیان کرد: از آنجایی که هرگز استفاده صحیح از فضای مجازی برای مردم تشریح نشده است امروز با آثاری از این موضوع رو به رو شده ایم که به مراتب از اعتیاد به مواد مخدر خانمان برانداز تر می باشد.

وی ادامه داد: در واقع در موضوع فضای مجازی هیچ کشوری به بی در و پیکری ایران برخورد نمی کند و حالا دو سه روزی است که از شناسه دار کردن اکانت ها جهت پیگیری مطالب سخن به میان آمده است.    
ایمن استاد دانشگاه تشریح کرد: برای آقای روحانی اشاره به آزادی بیشتر فضای مجازی دارای دو بار مثبت می باشد که به این دلایل می توانند روی رفع محدودیت ها تاکید کنند، دلیل اول آنکه بسیاری از هنجار شکنان از آززادی حد اکثری اینترنت و فضای مجازی خوشحال خواهند بود.

وی با بیان مثالی گفت: در چند سال گذشته هم داشتیم کاندید هایی که می گفتند در صورت موفقیت بهره بری از ماهواره را آزاد می کند و قشر نافرهیخته جامعه، طیف هایی که روند استفاده از ماهواره را مناسب می بینند جذب این سخن شده بودند و فرد نیز مورد محبوبیت و توجه قرار گرفته بود.

فیاض اذعان کرد: در ادامه باید به این موضوع هم واقف بود که در ساز و کار انتخابات و تبلیغات آزادی حد اکثری فضای مجازی بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: تصور کنید که صدا و سیما که مرجع اصلی اخبار و اتفاقات نیز هست برای تمام کاندیدا ها با عدالت وقت مشخصی را تعیین می کند، بدیهی است که علاوه بر روزنامه و رسانه های زنجیره ای پشتیبان با بهره بردن از فضای مجازی در تمام شکل ها و صفحات می توان افضا را از آنچه می خواهیم اشباع کنیم.

این استاد دانشگاه مطرح کرد: با بهره بری از فضای مجازی می توان قائده بازی را بر هم زد ، فضای ذهنی مردم را مدیریت کرد و نفع خود را تقویت نمود! لذا آقای رییس جمهور می توانند با این سخن دو هدف را به دست آورند.

فیاض توضیح داد: بسیاری تصور خواهند کرد که رییس جمهور عجب فرد ضد سانسوری است، پس جلب همین ظاهر می شوند، از طرفی از این فضای موجود می توان به بسیاری از اهداف سیاسی نیز دست یافت.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در همه جای دنیا، در آمریکا و بسیاری از کشور های اروپایی اینترنت و فضای مجازی تحت نظارت مستقیم دولت ها قرار دارد.

وی ادامه داد: فعالیت های سیاسی از طریق شبکه های اجتماعی زیر ذره بین قرار دارند و یا شبکه های پورن که خیلی با فرهنگ برهنه گرایی غرب نیز در ستیز نیست مورد سانسور قرار می گیرد، با این حال و با وجود تمام فیلتر های موجود باز هم دسترسی به این موضوعات آسان است که متاسفانه روی فرهنگ ما تاثیر مخربی به جای می گذارد.

وی در پایان گفت: کنترل کردن فضای مجازی در تمام نقاط دنیا مدیریت شده است، بررسی ها نشان می دهد که این آشفتگی گه بر فضای مجازی ایرانی سایهه افکنده است در هیچ کجای دیگر دنیا وجود ندارد و با وجود تمام این اخوال باز هم می بینیم که برای جلب نظر قشر خاکستری جامعه باز هم سخن از آزادی حد اکثری فضای مجازی به میان می آید.

1004/ت30/ب 
ارسال نظرات
پر بیننده ها