خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه سپاه سربیشه:

نقش مردم ولایتمدار سربیشه در دانشنامه دفاع مقدس ثبت و ضبط می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه گفت: نقش موثر مردم ولایتمدار و شهید پرور سربیشه در دوران هشت سال دفاع مقدس چه در پشت جبهه ها و چه در خط مقدم در دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی ثبت و ضبط می شود.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۹۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

محسن کاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس ملت مسلمان ایران بیانگر صحنه های بی بدیل و تکرار نشدنی حماسه‌آفرینی های قهرمانانه و به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به جزء دو برهه کوتاهی از صدر اسلام نمونه آن مشاهده نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه از این ‌رو دوره دفاع مقدس مملو از ارزش‌ها ، مفاهیم و نمونه‌های رفتاری است که شایسته الگوبرداری می‌باشد و ماندگاری و پویایی آنها منوط به پاسداری و انتقال آنها در قالب چهارچوب‌های تحقیقی روزآمد است افزود : به همین منظور دانشنامه استانی دفاع مقدس که مجموعه ای مستند ، مرجع ، جامع و شامل کلیه اطلاعات در خصوص دفاع مقدس است در استان تهیه و تدوین می گردد.

کاری هدف از گردآوری این دانشنامه را جمع‌آوری و ثبت آثار دفاع مقدس استان ، ارائه یک منبع معتبر ، مستند و جامع به عنوان مرجع علمی درباره دفاع مقدس به عموم مردم ، توسعه و ترویج ارزش ها و آموزه‌ها و فرهنگ دفاع مقدس بیان کردو افزود : دانشنامه در سه بخش شهدا ، موضوعات نظامی و فرهنگی ـ اجتماعی گردآوری خواهد شد.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه سربیشه خاطر نشان کرد : در هر بخش نیز کارها ، اقدامات و فعالیت‌های برجسته جمع‌آوری و به عنوان مدخل در این دانشنامه تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقش هر شهرستان در دفاع مقدس به خوبی در این دانشنامه به نمایش گذاشته می شود و به عنوان سند افتخار برای هر شهرستان در معرض دید عموم مردم و آیندگان قرار خواهد گرفت ، گفت : شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان سربیشه با تشکیل جلسات مختلف و کارگروه‌های متفاوت در حال جمع آوری آثار و عملکرد مختلف در سه حوزه عنوان شده است.

کاری اظهار امیدواری کرد: با جمع بندی و ارسال آن مطالب به استان بتوانیم نقش موثر و بالای مردم ولایتمدار و شهید پرور سربیشه در دوران هشت سال دفاع مقدس چه در پشت جبهه ها و چه در خط مقدم را آن طور که شایسته نام آوری و دلاور مردی های مردم این سرزمین است را در این سند پر افتخار ثبت و ضبط کنیم.

فرمانده سپاه سربیشه ضمن اجر نهادن به مقام شامخ شهدای گرانقدر ، جانبازان و آزادگان و رزمندگان عزیز و خانواده های گرامیشان گفت: از همه عزیزانی که هرگونه سند، مدرک ، دست نوشته ، خاطره ، تصویر ، مصاحبه و ... در سه حوزه ذکر شده در اختیار دارند را در اختیار این شورا قرار دهند تا جانفشانی های مردم عزیز این شهرستان به طور کامل و جامع در این سند ثبت و ضبط گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار