خبرهای داغ:
سردار زهرایی گفت: برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان امسال حدود ۱۱ هزار گروه جهادی و ۱۰۰ هزار جهادگر اعلام آمادگی کردند که در برنامه‌های مختلف حضور پیدا کنند و در این ایام ۲۵ هزار خدمت به مردم به ویژه محرومین ارائه شد.
کد خبر: ۹۵۸۸۱۰۴
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در جمع خبرنگاران در بیرجند، گفت: امسال، چون سال نو با ماه مبارک رمضان همزمان شده برنامه حرکت‌های جهادی تفاوت اَشکالی پیدا کرد.

وی افزود: پویشی به نام "خانه دوست کجاست" با همت جهادگران راه‌اندازی شد که در این پویش هم خدمت به مستضعفین انجام می‌شود و هم سفره افطار ساده در خانه محرومان با کمک‌هایی که جهادگران جمع آوری می‌کنند پهن می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و آموزشی در این ایام از افطار تا سحر صورت می‌گیرد.

سردار زهرایی به سیل استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: قرارگاه ملی در این منطقه با هدف کاهش آلام مردم و کمک حداکثری به این منطقه فعال شده است.

وی اظهار کرد: در شرق استان کرمان نیز یک قرارگاه ملی راه‌اندازی شد که ثمرات خوبی داشته و هنوز در حال ارائه خدمات است.

اجلاسیه ملی جهادگران آسمانی ۱۳ شهریور امسال در فردوس برگزار می شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به ۱۳ شهریور اشاره کرد و گفت: ۱۳ شهریور مبدا حرکت‌های جهادی و امدادرسانی است که در سال ۱۳۴۷ توسط مقام معظم رهبری برای زلزله فردوس انجام شد و این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز حرکت‌های جهادی و امدادرسانی به ثبت رسیده است.

سردار زهرایی بیان کرد: برای ۱۳ شهریور امسال برنامه خاص اجلاسیه شهدای جهادگران آسمانی را به صورت ملی در شهرستان فردوس خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در این اجلاسیه خانواده‌های شهدای جهادگر، جهادگران فعال، قرارگاه‌های عملیاتی کشور حضور خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در کنار اجلاسیه نمایشگاه و رویداد طلایه داران اقتصاد مقاومتی و افتتاح پروژه‌های زیرساختی را نیز خواهیم داشت.

سردار زهرایی به محتوا سازی در مورد ۱۳ شهریور اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد مطرح کردیم که اگر بشود یادمانی در بیرجند و فردوس به نام ۱۳ شهریور یا نامگذاری خیابان یا میدانی در این مورد ایجاد شود.

وی به محتوا سازی در مورد ۱۳ شهریور تاکید کرد وافزود: بر همه ما در خراسان جنوبی ضرورت دارد ۱۳ شهریور را بزرگ بداریم و به عنوان یک نقطه عطفی در خراسان‌جنوبی که به واسطه این واقعه تاریخی که اتفاق افتاده نگاه‌ها به خراسان‌جنوبی و مناطق کمتر توسعه یافته استان توسط مسئولان جلب شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت ۵۱ هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و گفت: در سراسر کشور بیش از یک میلیون جهادگر فعال داریم.

سردار زهرایی بیان کرد: برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان حدود ۱۱ هزار گروه جهادی و ۱۰۰ هزار جهادگر اعلام آمادگی کردند که در برنامه‌های مختلف حضور پیدا کنند و در این ایام ۲۵ هزار خدمت به مردم به ویژه محرومین ارائه شود.

وی در مورد بیمه جهادگران، بیان کرد: اصلاحیه قانون بسیج سازندگی را برای مجلس ارسال کردیم و دوسال می‌شود معطل هیئت رئیسه محترم است و بنا به دلایلی که درک نکردم به صحن علنی نمی‌آید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: قاطبه نمایندگان با رای حداکثری پشت این اصلاحیه قانون هستند که تصویب شود.

سردار زهرایی بیان کرد: مباحث مطرح شده در این قانون شهدای خدمت، رقم خوردن رسمی هویت حقوقی گروه‌های جهادی، بیمه و درمان جهادگران است که واقعا گمنام و مظلوم در این زمینه ماندند.

وی گفت: امیدواریم این اصلاحیه قانون با حضور نمایندگان جدید تصویب شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در بسیج هرآنچه حمایت از جهادگران میشد آیین نامه و ابلاغ شده و در حال حاضر نظام‌نامه حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی در ستادکل سپاه در حال بررسی است که یک بخش، بیمه است که ان شاءالله انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها