مسئول سازمان بسیج اصناف البرز با اشاره به اینکه بازارچه های اقتصاد مقاومتی را تا پایان سال راه اندازی خواهیم کرد، گفت: فرهنگ غلط مصرف گرایی که میان مردم جا افتاده است همواره یکی از موانع اصلی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۳۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج، علیرضا علیزاده مسئول بسیج اصناف البرز با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در این استان و اقدامات صورت گرفته در این حوزه اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان انتصاب بنده به عنوان مسئول سازمان بسیج اصناف استان البرز در اواسط سال صورت گرفت  با اینحال کارگروه اقتصاد مقاومتی را تشکیل دادیم و در ذیل این کارگروه کارگروه های دیگری را با عنوان کارگروه فرهنگ و رسانه، کارگروه البسه، کارگروه لوازم خانگی و ... را تشکیل شد.

وی ادامه داد: در زمینه مسائل فرهنگی و فرهنگ سازی طی جلساتی که داشتیم اقداماتی چون نصب بنر و پوستر در سطح شهر، ایجاد کانال ها و گروه های فرهنگی در فضای مجازی و همچنین ایجاد سایت هایی با مباحث فرهنگی و آموزشی صورت گرفت.

مسئول بسیج اصناف استان البرز با بیان اینکه در رابطه با مسائل آموزشی نیز اقدامات بسیار خوبی در سطح استان  صورت گرفت، افزود: برای مثال در همین هفته گذشته با اتحادیه پوشاک جلساتی را برگزار کردیم برای آموزش اهمیت و مبانی اقتصاد مقاومتی و تاثیراتی که این موضوع می تواند بر زندگی شخصی مردم داشته باشد که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز از سوی مردم مواجه شد.

علیزاده با بیان اینکه یکی از مصوباتی که در کارگروه های اقتصادی ما مصوب شد ایجاد بازارچه های اقتصاد مقاومتی در مرکز شهر کرج بود، عنوان کرد: یکی از مهمترین تصمیماتی که در همین حوزه اقتصاد مقاومتی در کارگروه های ما گرفته شد ایجاد بازارچه های اقتصاد مقاومتی است که طی مذاکراتی که با ارگان های مختلف داشتیم توانستیم بازار لاله ها را در کرج مخصوص این بازارچه بگیریم و انشاالله قرار است این بازارچه برای عید امسال راه اندازی شود و تنها کالاهای تولید داخل در این بازارچه عرضه خواهد شد.

وی با عنوان اینکه همواره یکی از معضلات ما در بحث تولیدات داخلی عدم معرفی این محصولات به مردم است، بیان داشت: شناخته نشدن کالاهای ایرانی توسط مردم یکی از بزرگترین مشکلاتی بوده که همواره مانع از رونق تولیدات داخلی شده است که با ایجاد این نوع بازارچه ها سعی بر برداشتن چنین مشکلات و معضلاتی از سر راه تولید داخلی هستیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف البرز در پایان با اشاره به موانعی که بر سر راه عملی شدن اقتصاد مقاومتی وجود داشته است خاطر نشان کرد: متاسفانه در این چند سال اخیر فرهنگ غلط مصرف گرایی میان مردم جا افتاده، از طرف دیگر دولت نیز تمایلی برای جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی ندارد علاوه براینکه میزان کالاهای قاچاق روز به روز در حال افزایش است که همه این ها دست به دست هم می دهند برای جلوگیری از عملی شدن اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی.


ارسال نظرات
آخرین اخبار