خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان:

همکاری مردم و مسئولین در موضوع الگوی مصرف ثمربخش خواهد بود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع)تاکستان اذعان کرد: اگر اصلاح الگوی مصرف در جامعه به فرهنگ تبدیل شود تمام منابع اقتصادی، انرژی و انسانی به درستی به درستی مصرف خواهند شد و در صورت اسراف حتی از سوی مسئولین، مردم متذکر شده و اصلاح الگوی مصرف در جامعه نهادینه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۵۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

حجت‌الاسلام صادقی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون لزوم اصلاح الگوی مصرف در جامعه اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف در منابع مختلف چه منابع انرژی و چه در منابع دیگر از مهم‌ترین اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف در منابع انرژی سبب ذخیره‌سازی منابع برای مصارف دیگر کشور می‌شود به عنوان مثال صرفه جویی در مصرف خودرو باعث می‌شود که ما تنها به تولیدات پالایشگاه‌های داخلی خود متکی باشیم و دیگر نیازی به وارد کردن بنزین و دیگر میعانات نفتی نباشد.

این مسئول ادامه داد: استفاده کنترل شده از منابع سبب جلوگیری از واردات و رفع تحریم‌ها می‌شود و یکی از اصلی ترین حربه‌های دشمن برای نابودی کشورمان به سنگ خواهد خورد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان اضافه کرد: دشمن در دوره‌های مختلف با ایجاد تحریم و افزایش وابستگی ایران به غرب، خواهان فتح ایران بوده است ولی خوشبختانه به خاطر تولیدات داخلی و توانایی‌های جوانان هنوز نتوانسته‌اند به این آرزو دست یابند.

صادقی عزم جدی مسئولین را در اصلاح الگوی مصرف گامی ابتدایی و مهم عنوان کرد و گفت: حضور مردم و مسئولین در میدان عمل از دیگر راهکارهای اصلاح الگوی مصرف و عدم اسراف در جامعه است.

وی تبدیل اصلاح الگوی مصرف به یک فرهنگ را گام سوم دانسته و تبیین کرد: اگر اصلاح الگوی مصرف در جامعه به فرهنگ تبدیل شود تمام منابع اقتصادی، انرژی و انسانی به درستی به درستی مصرف خواهند شد و در صورت اسراف حتی از سوی مسئولین، مردم متذکر شده و اصلاح الگوی مصرف در جامعه نهادینه می‌شود.

این مسئول مطرح کرد: در دسترس بودن و زیاد بودن منابع انرژی از جمله نفت از عمده‌ترین علل اسراف در جوامع اسلامی است چرا که وقتی منابع انرژی به وفور در کشور باشد دیگر نیازی به کنترل و صرفه‌جویی را احساس نمی‌کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان در ادامه تشریح کرد: کشورهای غیراسلامی با بهره‌گیری از منابع دینی ما به ضرورت صرفه جویی پی برده‌اند ولی متاسفانه ما خود هنوز از آن‌ها بی‌بهره‌ایم؛ لذا در موضوع صرفه جویی و جلوگیری از اسراف غربی‌ها از ما بسیار جلوتر هستند.

صادقی در خاتمه ضمن بیان سخنی از سید جمال‌الدین اسدآبادی متذکر شد: کشورهای غربی مسلمان نیستند ولی آمیزه‌های دینی در آن‌جا وجود دارد و کشور ایران که کشوری اسلامی است خود از آمیزه‌های دینی‌اش دور مانده است.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها