خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

ائمه اطهار (ع)‌ به وقف نگاه ویژه‌ای داشتند

امام جمعه شاهرود گفت: عمل به سیره معصومین (ع) وظیفه شیعه است و ائمه اطهار (ع)‌ به وقف نگاه ویژه‌ای داشتند.
کد خبر: ۸۸۰۷۰۷۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در جمع شماری از دست‌اندرکاران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود اظهار کرد: خدای متعال به حضرات معصومین (ع) مقام عصمت داده است و این بزرگواران، عالم به علم الهی هستند و هدف آن‌ها، حفظ دین است.

وی تصریح کرد: امروز باید توجه داشت که ائمه اطهار (ع) اگر معصوم قلمداد شده‌اند که معصوم هستند، اگر عالم گفته شده‌اند، نه به علم عادی که ما اعتقاد داریم عالم به علوم ماورایی هستند و اگر هدفشان حفظ دین است، نباید همه به یک روش حفظ دین کنند.

امام جمعه شاهرود گفت: مقام عصمت اقتضا می‌کند که پیغمبر اسلام (ص) در حدیبیه برای حفظ دین و مسائل مسلمین، امضایش کنار امضای یک بت‌پرست قرار گیرد و همین پیغمبر در مبارزات خود در سال دوم هجرت، با 313 نفر مقابل هزار نفر ایستادگی کردند.

امینی بیان کرد: در جنگ احد، همین پیغمبر گرامی اسلام (ص) حضور دارد و بنا نیست اگر پیغمبر صلح حدیبیه دارد، جهاد نداشته باشد و بنا نیست نمونه این صلح حدیبیه را در جنگ بدر هم اجرا کند که دین و اهداف ایشان ناقص بماند.

وی تصریح کرد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز چنین رفتاری داشتند و اگر همین شرایط برای امام حسین (ع) پیش می‌آمد، ممکن بود صلح کنند و اگر شرایط سیدالشهدا (ع) برای امام حسن (ع) پیش می‌آمد، احتمال داشت قیام می‌کردند و بنا نیست که یک نسخه درباره هر امام و هر دورانی برای حفظ دین یکسان پیچیده شود.

امام جمعه شاهرود گفت: شرایط اقتضا می‌کند که امام حسین (ع) می‌فرماید اگر من قیام نکنم و خونم ریخته نشود، همه چیز از بین می‌رود؛ امروز باید اختلاف در دریافت‌ها را باید دقت مورد توجه قرار دارد.

امینی بیان کرد: با توجه به مبانی معصوم شناسی که ائمه اطهار (ع) عالم هستند، اختلاف‌ها برای ما حل می‌شود و برای انسان‌های معمولی و مدیران هم همین‌طور است و بنا نیست که در هر دوره یک روش داشته باشیم و روش‌های متفاوت باید اجرایی شود تا کارایی‌ها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اولیای خدا با توجه به اهداف مقدسی که دنبال می‌کردند، پیش می‌رفتند و اگر راز این اختلاف روش‌ها شناخته شود، شیعه نسبت به عمل به سیره معصومین (ع) بهتر عمل می‌کند و می‌توانیم از این سبک ائمه اطهار (ع) در زندگی‌های خود استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها