خبرهای داغ:
رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد خبر داد

مایه‌کوبی 560 هزار دام سبک و سنگین در اسدآباد

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد از مایه‌کوبی 560 هزار دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در شهرستان اسدآباد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۷۳۷۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
عادل بصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهداف و وظایف دامپزشکی اظهار داشت: استقرار امنیت غذایی و تامین سلامت دام، غذا و انسان و تامین استانداردهای بهداشتی تولیدات دامی در تجارت از وظایف مجموعه دامپزشکی است.

وی با اشاره به عملکرد دامپزشکی شهرستان اسدآباد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 546 هزار رأس دام سبک و 14 هزار رأس دام سنگین علیه انواع بیماری‌های واگیردامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در شهرستان اسدآباد مایه‌کوبی شده‌ا‌ند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد عنوان کرد: این بیماری‌ها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز(تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری لمپی اسکین ،PPR و....است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 هزار و 100 رأس گاو و گوساله در زمینه تشخیص بیماری سل مورد تست توبرکولین قرار گرفته است.

بصیری با بیان اینکه در زمینه تشخیص دام‌های آلوده به بیماری بروسلوز حدود 806 رأس گاو خون‌گیری شده‌اند، گفت: دامداران باید واکسیناسیون دام های خود را جدی بگیرند و با اکیپ‌های دامپزشکی در این زمینه همکاری کنند تا دامی سالم و جامعه‌ای بهداشتی داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار