خبرهای داغ:
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

تحکیم بنیان خانواده در برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده و نیاز به بودجه دارد

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه برای تحکیم بنیان خانواده موادی به تصویب رسیده است که امیدواریم درباره بودجه نیز بتوانیم مبالغی را برای تقویت بنیه خانواده اختصاص دهیم.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۳۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع خانواده و برنامه ششم، گفت: موضوع جمعیت و تعالی خانواده یکی از خواسته‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: ما در کمیسیون فرهنگی دوره نهم مجلس قانون جمعیت و تعالی خانواده را مطرح کردیم سپس   به شور اول رفته که تصویب آن به آخر مجلس نهم برخورد کرد الان در دستور کار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش‌هایی از موضوع جمعیت و تعالی خانواده را در برنامه ششم به صورت قانون دائمی در چند ماده آوردیم که در آن خانواده به عنوان عنصر اصلی دیده شده است.

حجت‌الاسلام سالک اظهار داشت: در برنامه ششم مواردی از طرح جامع جمعیت در اختیار کمیسیون تلفیق قرار گرفت که خوشبختانه در برنامه 5 ساله ششم در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تقویت بنیان خانواده یکی از مسائل اصلی نظام است، عنوان کرد: امروز سست کردن بنیان خانواده و از هم پاشیدن آن هدف اصلی دشمنان است که از این طریق جامعه را از ارزش‌ها، دین و انقلاب جدا کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در برنامه ششم توسعه برای تحکیم بنیان خانواده موادی به تصویب رسیده است که امیدواریم در بحث بودجه نیز بتوانیم مبالغی را برای تقویت بنیه خانواده اختصاص دهیم.

حجت‌الاسلام سالک افزود: امروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و بیکاری به عنوان خطری زیرپوستی در جامعه رو به رشد است که اصل و اساس خانواده را مورد هدف قرار داده است که باید به آن مقابله شود.

وی درباره مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی خطرآفرین برای خانواده، ابراز کرد: این موضوع هم در دستور لایحه دائمی، هم در دستور برنامه ششم و هم در دستور بودجه قرار خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سالک در پایان درباره مواد به تصویب رسیده درباره خانواده در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است مقداری جابجایی در مواد این قانون صورت گیرد بعد از کامل شدن متن آن را ارائه خواهیم داد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات