مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام خبر داد

محلاتی شدن مراکز نیکوکاری کمیته امداد تربت‌جام

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام از محلاتی شدن مراکز نیکوکاری باهدف چابک سازی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۹۸۹۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، شیرمحمد شاکربر آبادی در جلسه ویدئوکنفرانس مدیران کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: به‌منظور کاهش تصدی‌گری و باهدف چابک سازی این نهاد مردمی مدیریت مراکز نیکوکاری کمیته امداد شهرستان به نیکوکاران محلات واگذار می‌شود.

وی با اشاره به گذشت بیش از سه سال از افتتاح مراکز نیکوکاری افزود: یکی از دلایل اصلی محله محوری، پایداری شدن فعالیت‌های نیکوکارانه این مراکز است.

وی یکی از اولویت‌های مراکز نیکوکاری را فراهم ساختن فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان برشمرد وتصریح کرد: این مراکز با حمایت کمیته و هیأت امنای مساجد و معتمدان محلی از سال ۹۲باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به‌صورت محله محور، با شناسایی خیران و نیازمندان واقعی از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محلات شهرستان آغاز به کارکردند.

مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام، مراکز نیکوکاری فعال در سطح کشور را حدوداً ۹۵۰ مرکزاعلام کرد و افزود: سهم شهرستان از نهادهای حمایتی ویژه محرومین 5 مرکز است که نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه با ارائه کمک‌های مالی و غیرمالی در رفع محرومیت‌زدایی محلات تلاش می‌کنند.

 شاکربر آبادی ابراز داشت: بدین ترتیب با توجه به محقق شدن اهداف این نهاد برای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی این مراکز، کمیته امداد مدیریت این مراکز را به هیأت عامل مراکز نیکوکاری واگذار می‌کند.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به واگذاری تمامی امورات به هیأت عامل مراکز نیکوکاری و افزایش اختیارات به آنان، این نهاد هیچ‌گونه دخالتی در رابطه با استخدام نیروی انسانی این مراکز نداشته و حمایت‌های کمیته امداد از این مراکز تنها بر اساس توافقات دوجانبه انجام خواهد شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها