خبرهای داغ:
در سالروز شهادت شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام مطرح شد:

اسلام واقعی تحقیر را نمی پذیرد

مسوول سیاسی سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: همه اقدامات و برنامه های گروه فدائین اسلام این مهم را می نمایاند که اسلام تحقیر و زور را بر امت مسلمان نمی پذیرد.
کد خبر: ۸۸۱۰۱۳۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

فاضل عبداللهی مسئول سیاسی سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین به مناسبت سالگرد شهادت نواب صفوی و همراهانش اظهار کرد: اگر به شرایط سیاسی و اجتماعی زمان حیات شهید نواب صفوی و یارانش که در مجموعه فداییان اسلام گرد هم آمده بودند ، نگاهی بیندازیم می توانیم به دلایل ظهور و بروز یک چنین جریانی پی ببریم و در تحلیل عملکرد نواب  و یارانش با دقت بیشتری عمل کنیم .
وی ادامه داد : گروه فداییان اسلام در سال 1324 با شعار اسلام دینی است که برتری می جوید و مورد چیرگی قرار نمیگیرد موجودیت خود را اعلام کرد .
این مسئول تصریح کرد: شهید نواب صفوی در 17آذر ماه 1321 زمانی که فقط 18 سال داشت اولین حرکت مهم سیاسی خود را انجام داد و در یک سخنرانی پرشور از دانش آموزانی مدرسه آلمانی ها خواست علیه اقدامات ضد دینی و غرب پرستانه دولت جهت اعتراض به سوی مجلس حرکت کنند و با هدایت وی تظاهرات با شکوهی شکل گرفت و دولت قوام السلطنه در آستانه سقوط قرار گرفت.
عبداللهی با اشاره به ترور های صورت گرفته توسط فدائیان اسلام تبیین کرد : فدائیان اسلام چند ترور را انجام دادند که بنده به چند ترور شخصیت های مهم اشاره میکنم .
ترور احمد کسروی که از طرف رضا شاه مامور بود تا به مذهب شیعه و مقدسات شیعه و روحانیت توهین کند، ترور هژیر در تاریخ 13آبان 1328که نخست وزیر  وقت بود و از طرف فدائیان اسلام متهم به بی دینی و تقلب در انتخابات بود، ترور رزم آرا که با جمله معروف و تحقیر آمیز (ایرانی لیاقت لولهنگ ساختن ندارد)
وی خاطر نشان کردند: شهید نواب صفوی در تاریخ 27 در ماه 1334 به همراه عده ای از یارانش به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.
عبداللهی افزود : از حاج سید احمد خمینی فرزند امام نقل است : در قضیه اعدام نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام ، امام از مرحوم آقای بروجردی و مراجع دلخور شدند که چرا موضع تندی علیه دستگاه  نگرفتند و اینها را نجات ندادند .امام در این قضیه خیلی صدمه روحی خوردند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در آن اوضاع و احوال شرایط به گونه ای بود که از دیدگاه متحجرین مبارزه با شاه ننگ بود یعنی استدلال می کردند ، حالا که بناست یک روحانی اعدام شود ، لباس روحانی را از تن او بیرون بیاورید تا به مقام روحانیت اهانت نشود درست نقطه مقابل تفکر امام که اعتقاد داشتند روحانی باید با کسوت مقدس روحانیت شهید شود تا مردم بفهمند و آگاه شوند که اینها درصحنه هستند.

3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها