خبرهای داغ:

۱۶کمیته فرعی دهه فجر در استان سمنان فعالیت دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: از ۱۸ کمیته فرعی شکل گرفته برای ستاد دهه فجر، ۱۶کمیته در استان فعالیت دارد که از جمله آنها می‌توان کمیته قرآنی و تبلیغات، مردمی و .. را نام برد.
کد خبر: ۸۸۱۰۷۳۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام علی شکری در جلسه کمیته هیئات مذهبی وتشکل‌های  دینی ستاد دهه فجر استان سمنان که غروب چهارشنبه به میزبانی مجتمع ولایت سمنان برگزار شد، با اشاره به تشکیل ۱۶ کمیته جانبی ستاد دهه فجر در استان، عنوان کرد: مراسم دهه فجر باید با محوریت مردم برگزار شود چرا که این دهه، روزهایی ماندگار در تاریخ ملت ایران بوده و یادآور رشادت ملتی است که انقلابشان را به رهبری امام راحل(ره) بر رژیم دو هزار و ۵۰۰ساله ستمشاهی غالب ساختند.

وی افزود: برخی از کمیته های ۱۶ گانه ستاد دهه فجر استان سمنان می توانند زمینه حضور مردمی را در مدیریت و برنامه جشن های دهه فجر برعهده گیرند چرا که ما بر مردمی برگزار شدن مراسم دهه فجر تاکید ویژه ای داریم.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود، بیان داشت: همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌اند، انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای استکبار بود.

شکری با  اشاره به فعالیت‌های ۳۷ ساله نهادها و ارگان‌های مختلف در برگزاری جشن های دهه فجر، افزود: برگزاری این دهه به زنده نگاه داشتن آرمان‌های امام و انقلاب و تداوم بیعت مردم با رهبری می‌انجامد.

وی با تاکید بر اینکه نسل‌های دوم و سوم انقلاب با وجود ابزارهای مختلف و نوین اطلاع‌رسانی، هنوز اطلاعات دقیقی از شکل‌گیری بزرگ‌ترین نهضت قرن که به رهبری امام خمینی (ره) صورت گرفت ندارند و این امر وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند، گفت: از این رو، برگزاری این‌گونه مراسم‌ ضمن آشناتر کردن نسل‌های جدید انقلاب به فرهنگ و علت نهضت امام (ره)، به جلوگیری از نقشه شوم دشمن در القاء کردن نیت‌های آنان توسط رسانه‌های معاند نظام می‌انجامد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خواستار استفاده از ظرفیت های مردم و تشکل‌های دینی و مذهبی شد و گفت: حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، مقابله با بدعت ها و خرافات در مراسم مذهبی، زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) و ائمه، تحقق منویات رهبری از جمله فعالیت های ارزشمند تشکل های دینی از بدو انقلاب تاکنون است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه تشکل های دینی و مذهبی نقش  بسزایی را در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران داشتند، گفت: خوشبختانه در این شهرستان برنامه های خوبی برای این ایام برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی با اشاره به این مطلب که با برگزاری جلسات متعدد تا کنون ۲۲برنامه از سوی کمیته تشکل های دینی و مذهبی و قرآنی برای دهه مبارک فجر برنامه ریزی شده است، گفت: باید به حضور پر رنگ مردم در برنامه ها توجه ویژه داشت.

وی از برگزاری جشنواره قرآنی با همکاری اداره آموزش و پرورش سمنان خبر داد و افزود: این جشنواره تاثیر خوبی را بر روی نسل سوم و چهارم خواهد داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین اجرای برنامه ۱۰ شب در ۱۰ مسجد را از دیگر برنامه های شاخص دهه فجر  این شهرستان دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار