خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

روش‌شناسی زندگی ائمه اطهار (ع) ترویج شود

امام جمعه شاهرود گفت: امروز باید روش‌شناسی زندگی ائمه اطهار (ع) بیش از گذشته در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۸۹۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در جمع شماری از دست‌اندرکاران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود اظهار داشت: روش برخوردی ائمه اطهار (ع) در حوزه فردی اصل ثابتی ندارد و بنا نیست فقط یک روش بین همه ائمه اطهار (ع) و در تمام دوره‌ها ثابت باشد.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزات اجتماعی هم ائمه اطهار (ع) بر اساس مصالح و اهداف مقدس خود روش‌های گوناگونی داشتند و بر اساس قواعد عقلی نیز اتخاذ یک روش ثابت برای انجام دادن امور در همه دوران برخلاف مصلحت است.

امام جمعه شاهرود گفت: این امر چیزی است که ما در زندگی پیغمبر گرامی اسلام (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع)، امام سجاد (ع) و همه حضرات معصومین به‌خوبی می‌بینیم.

امینی بیان کرد: در دوران خودمان نیز در دوران آیت‌الله العظمی بروجردی خیلی به ایشان اشکال می‌گرفتند، زمان مرحوم حاج عبدالکریم حائری باز عده‌ای از روش‌ها اشکال می‌گرفتند که چرا علیه رضاخان اقدام نمی‌کنید و چرا کشف حجاب شده است و شما به صحنه نمی‌آیید و موارد دیگر و این بزرگواران می‌فرمودند این‌طور نیست که ما آدم شجاعی نباشیم و بترسیم؛ ولی قیام ما در آن شرایط نتیجه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: مرحوم شیخ عبدالکریم حائری و مرحوم آیت‌الله بروجردی روشی را اتخاذ کردند و کارها را بر اساس آن انجام دادند و بنیه حوزه علمیه را قوی کردند و از دل این حوزه، مراجع بزرگی تربیت شدند.

امام جمعه شاهرود گفت: امام راحل هم از سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی فکر مبارزه داشتند؛ ولی از سال 42 تا سال 57 شروع به کار اساسی کردند؛ در حوزه روش‌ها، امام خمینی (ره) هم در دوران مختلف متفاوت عمل می‌کردند.

امینی بیان داشت: امام راحل در همین دوران فرمودند تا آخرین نفس، تا آخرین منزل و تا آخرین نفر می‌جنگیم و در مسأله قبول قطعنامه فرمودند آبرویمان را با خدا معامله کردیم و این دو روش است و بنا نیست در همه شرایط و در همه زمان‌ها به یک صورت عمل شود و این چیزی است که از زندگی حضرات معصومین (ع) درس گرفتیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها