خبرهای داغ:
حسینی شاهرودی:

بانک ها بدهی کسبه پلاسکو را استمهال کنند/ برگزاری نمایشگاه بهاره در حمایت از بنکداران پلاسکو

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس،با بیان اینکه بانک ها باید بدهی کسبه پلاسکو را بدون دریافت سود یا جریمه استمهال کنند، گفت: وزارت صنعت باید تمهیدات لازم را برای فعالیت کسبه مجتمع پلاسکو بیاندیشد.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۷۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به صدور دستوری ازسوی وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تشکیل کمیته ای متشکل از رییس سازمان امور مالیاتی،معاون امور بانکی،بیمه و شرکت های دولتی و رییس کل بیمه مرکزی برای رسیدگی با فوریت به وضعیت همه واحدهای فعال درمجتمع پلاسکو،گفت:دراین حادثه که برد ملی داشته همه مسئولان باید ورود کنند،تاکنون نیروهای امدادی و انتظامی برای مدیریت این بحران تلاش کرده اند و پس از این باید وضعیت چندهزار خانواری که بی سروسامان بوده،شغلی نداشته و خسارات زیادی بر آنها وارد شده، سامان یابد.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه با شروع مجلس کمیسیون اقتصادی از مسئولان مربوطه در حوزه اقتصادی دعوت می کند،تا برنامه آنها را در حادثه پلاسکو بررسی کند که خوشبختانه وزارت اقتصاد و امور دارایی دراین امر پیشقدم شده و با تشکیل کمیته ای درخصوص بیمه،مالیات ها و بدهی های بانکی به کسبه پلاسکو کمک می کند.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه بانک ها باید بدهی کسبه پلاسکو را بدون دریافت سود یا جریمه استمهال کنند، ادامه داد:باید امکاناتی برای تسهیلات ارزان قیمت کسبه فراهم شود،تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و در بازار شب عید بیش از این متضرر نشوند.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت،معدن و تجارت باید تمهیدات لازم را برای فعالیت کسبه مجتمع پلاسکو بیندیشد،یادآور شد:کسبه پلاسکو بنکدارانی بودند که هزاران کارگاه در تهران و نواحی اطراف تحت پوشش داشتند و قراردادهای مشترک دو جانبه ای با سایر افراد منعقد کرده بودند و اکنون هیچ فضا و مکانی برای عرضه محصولات پیش خرید شده ندارند.

عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه های شب عید و بهاره باید در حمایت از افرادی که کاشانه خود را ازدست داده اند،ایجاد شود،تصریح کرد:نباید اخلالی در بازار شب عید به ویژه بازار پوشاک و کفش ایجاد شود و ارتباط دولت باید با کارگاه های تولیدی و کسبه برقرار شود.

خبرگزاری بسیج، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته با صدور دستوری مبنی بر تشکیل کمیته ای متشکل از رییس سازمان امور مالیاتی،معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی و رییس کل بیمه مرکزی ماموریت داد تا با فوریت به وضعیت همه واحدهای فعال در مجتمع پلاسکو رسیدگی و تا شروع دوباره کسب وکار این واحدها نسبت به رفع مشکلات بیمه ای، بانکی و مالیاتی آنان اقدام ومساعدت لازم را کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها