خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

اثرات وقف در رشد زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: فضای مجازی در فرهنگ‌سازی وقف به کار گرفته می‌شود و امروز اثرات وقف در رشد زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۱۲۰۴۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در مورد اهمیت فرهنگ‌سازی وقف در جامعه اظهار کرد: وقف سنتی حسنه در دین اسلام است که پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) نسبت به جایگاه ویژه وقف تأکیدات بسزایی داشتند.

وی تصریح کرد: وقف ثمرات زیادی برای جامعه به‌ویژه در بحث رشد زیرساخت‌ها و تقویت آن‌ها و رفع مشکلات جامعه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر اینکه وقف صدقه جاریه است، اضافه کرد: وقف ازجمله کارهای نیک و ماندگاری است که واقف ثمرات آن را هم در دنیا و هم در آخرت خواهد دید و پاداش خود را از درگاه خداوند متعال می‌گیرد.

واحدی با اشاره به اینکه وقف باید بیش از گذشته در جامعه فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: ابزارهای مهمی برای فرهنگ‌سازی وقف وجود دارد و باید از به‌روزترین ابزارهای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی در این راستا بهره برد.

وی تصریح کرد: وقف سنت حسنه الهی است که از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) به انجام آن سفارش شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: تأثیرات وقف در جامعه را باید در بحث توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در حوزه‌های بهداشتی و درمانی گرفته تا آموزشی و پرورشی دید.

واحدی اظهار کرد: بستر فضای مجازی هم باید محل نشر فرهنگ وقف در جامعه و نهادینه کردن این سنت حسنه در جامعه اسلامی باشد و با سرعت بالا انجام می‌شود.

واحدی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی در جامعه و بین آحاد مردم، از تلاش‌های همه رسانه‌ها و اصحاب مطبوعات بابت این اطلاع‌رسانی‌ها قدردانی کرد و خواستار تداوم فرهنگ‌سازی‌های رسانه‌ای بین مردم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها