خبرهای داغ:
رئیس اوقاف دامغان:

بی‌اعتنایی به حقوق موقوفات از بین برود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: فضای مجازی بستر مناسب نشر فرهنگ وقف است و امروز باید بی‌اعتنایی به حقوق موقوفات از بین برود.
کد خبر: ۸۸۱۲۰۵۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی میرکو در مورد اهمیت فرهنگ‌سازی وقف اظهار کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در گوشه‌ای از رسالتشان باید ارزش‌های دینی مانند وقف را نیز به جامعه معرفی کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان اضافه کرد: رسانه ملی هم در این راستا در معرفی مسائل فقهی و دینی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

میرکو نخست با معرفی فضای مجازی به‌عنوان فضای حقیقی که امروز همه درگیر آن هستند، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را بستر مناسب نشر و معرفی فرهنگ وقف با خیرات و برکات آن معرفی کرد.

وی افزود: در نقطه مقابل نیز باید سرنوشت افرادی که حقوق موقوفات را رعایت نکرده‌اند و گرفتاری‌های آن‌ها را بیان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با اشاره به اینکه تلگرام هم بهترین فرصت برای معرفی خیرات برکات وقف است، تصریح کرد: اثرات وقف و آیات و روایات باید در شبکه‌های اجتماعی بیان شود.

میرکو اضافه کرد: باید از به‌روزترین امکانات و ابزارهای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی برای نشر فرهنگ وقف استفاده کرد.

وی در تشریح وضع موقوفات در استان سمنان و شهرستان دامغان تصریح کرد: تعداد قابل‌توجهی از موقوفات با نیات عزاداری ایجاد شده و باید از وقف در حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه کمک گرفت؛ زیرا وقف جزو احکام ثانویه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه موقوفات قرآنی کم است، اضافه کرد: موقوفات در مباحث قرآنی محدودند و باید از ظرفیت وقف در مباحث تعلیم و تربیت و تحصیل دانش‌آموزان بی‌سرپرست استفاده کرد.

میرکو اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی را با وقف می‌توان کاهش داد و باید در این مسیر گام برداشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها