مصطفی برزگر
رئیس سازمان صنعت و معدن استان ایلام:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: اقدامات اولیه برای راه‌اندازی شهرک صنفی در استان ایلام به منظور انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر در دست اقدام است.
کد خبر: ۸۸۱۲۵۵۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،یارالله نصیری در نشست شورای اداری که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در استان ایلام برگزار شد اظهار داشت: در استان ایلام 10 شهرک و 4 ناحیه صنعتی با مساحت 444 هکتار فعال است.

وی گفت: به دلیل محدودیت‌های طبیعی و وجود جنگل‌های حفاظت شده با کمبود زمین مناسب و استاندارد برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع وابسته به حوزه نفت گاز روبه‌رو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تصریح کرد: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست استان علاوه بر سخت‌گیری در بهره‌برداری از معادن و ایجاد محدودیت در برداشت از بستر و حاشیه رودخانه‌ها، نسبت به کاشت انواع مختلف درختان در پیرامون و فضاهای محیطی شهرک‌های صنعتی اقدام شده است به نحوی که تعداد درختان کاشت شده و حجم فضای سبز ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی از میانگین و استاندارد تعریف شده برای این مراکز بالاتر است.

نصیری افزود: از مجموع 27 واحد آلاینده در سال 91 تنها 4 واحد دارای آلایندگی هستند که تلاش این سازمان در جهت به حداقل رساندن آنها معطوف گشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تصریح کرد: اقدامات اولیه راه‌اندازی شهرک صنفی در حال اجراست و در آینده نزدیک نیز عملیات انتقال و استقرار واحدهای آلاینده حوزه شهر ایلام به محل شهرک صنفی به منظور فراهم کردن فضای با نشاط و آرام برای شهروندان انجام می‌شود.

ارسال نظرات