فرماندار تربت‌جام در جلسه ستاد مديريت بحران؛

حادثه پلاسکو یک هشدار جدي به مديران بحران درسطح ملی است/ تجهيزات کافي براي کنترل و پيشگيري حادثه در شهرستان وجود ندارد

فرماندار تربت‌جام در جلسه ستاد مديريت بحران بیان داشت: حادثه پلاسکو یک هشدار جدي به مديران بحران در سطح ملی است
کد خبر: ۸۸۱۲۹۲۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
به گزاش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علي رستمي در جلسه ستاد مديريت بحران شهرستان تربت جام با تسليت شهادت تعدادي از آتش‌نشانان عزیز کشور گفت: فاجعه دلخراش عاطفي و رواني حادثه پلاسکو که در سطح ملي اتفاق افتاد هشدار جدي به مديران بحران که در مقياس کوچک‌تر ممکن است چنين اتفاقي در شهرستان رخ دهد آمادگي لازم را داشته باشند.

وی افزود: براي مقابله با چنين حوادث و کنترل مديريت صحنه و پيشگيري از اين اتفاقات به لحاظ تجهيزات امکانات کافي در شهرستان وجود ندارد.

وي اضافه کرد: مردم آمادگي فرهنگي مواجهه با نوع پدیده‌ها را ندارند و ساز کار مناسب براي اطلاع‌رسانی عمومي نداريم و مديريت شبکه‌های اجتماعي کاملاً از دست ما خارج است.

فرماندار تربت‌جام ادامه داد: شبکه‌های اجتماعي در منحرف کردن افکار عمومي از واقعیت‌ها نقش مؤثری دارند و تخليه انباشت شایعه‌ها پيرامون يک حادثه مدت‌ها زمان می‌برد که هزاران تهديد پشت آن قرار دارد.

رستمي با اشاره آمادگي مديران بحران در مقابل حوادث بيان داشت: به‌زودی مانور زلزله در شهرستان برگزار می‌شود و فراخواني مديران در لحظه صفر خواهد بود که عملکرد دستگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وي تأکید کرد: شبکه آب‌رسانی شهرستان بايد اصلاح شود تا در زمان حوادث که احتمال قطع آب در يک قسمت از شهر اتفاق بيفتد آبفاي شهرستان بتواند شبکه را فعال نگهدار دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها