مظفری
در گفتگو با مسئول بسیج اصناف خراسان جنوبی مطرح شد
مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان جنوبی با اشاره به موانعی که بر سر راه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی وجود دارند، گفت: مالیات های سنگین یکی از اساسی ترین موانعی است که بر سر راه اقتصاد مقاومتی وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۰۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،علی امیر آبادی مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی و راهکارهای 13 گانه آن اظهار داشت: با دریافت برنامه های 13 گانه اقتصاد مقاومتی در اولین اقدام به تشکیل این کارگروه در سطح استان و شهرستان‌های زیر مجموعه خود پرداختیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده در این برنامه ها اصلاح الگوی مصرف بود که در این زمینه با شرکت توانیر جلساتی برگزار کردیم و خوشبختانه استان ما از لحاظ مصرف برق و صرفه جویی در رتبه های اول کشوری قرار دارد.

مسئول بسیج اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه واحدهای صنفی که در سطح استان به عرضه کالاهای داخلی بپردازند مورد تشویق قرار خواهند گرفت، افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری آن مغازه داری را که به عرضه کالای داخلی مشغول بود مورد تشویق و عنایات خود قرار داده ما نیز به تبعیت از ایشان واحدهای صنفی را که مشغول به عرضه کالاهای تولید داخلی بودند در روز بسیج اصناف با حضور آیت الله احدی مورد تشویق قرار دادیم و از این به بعد نیز مشوق هایی را برای چنین افرادی در نظر گرفته ایم.

امیرآبادی با توجه به اینکه برای رونق تولید ملی باید میان مردم فرهنگ سازی شود، عنوان کرد: ما برای اینکه بتوانیم مردم را برای خرید کالاهای داخلی تشویق کنیم جلسات متعددی را با اتاق اصناف و اتحادیه ها در سطح استان برگزار کردیم تا بتوانیم برای این موضوع راهکاری پدا کنیم علاوه بر اینکه با رسانه های مختلف در سطح استان نیز هماهنگی هایی را صورت گرفت تا با تولید محتواهای مناسب در زمینه اقتصاد مقاومتی و خرید کالاهای داخلی توسط مردم بتوانیم مردم را به این سمت و سو ترغیب کنیم.

وی با اشاره به شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل بیان داشت: طی بررسی های صورت گرفته میان واحدهای تولیدی که به دلایل متعددی تعطیل شده بودند توانستیم تعداد 19 واحد از این واحدهای صنفی را که مستحق دریافت تسهیلات برای ادامه فعالیت خود بودند شناسایی کنیم و به قرارگاه جهاد اقتصادی برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان شمالی با بیان اینکه دریافت مالیات‌های سنگین یکی از اصلی ترین موانع پیش روی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: یکی از مسائلی که همه اصناف را به خود درگیر کرده است موضوع مالیات های سنگین اصناف است و اتفاقا این موضوع یکی از موضوعاتی بوده که در تمامی جلسات ما روی آن بحث بوده به همین خاطر از مدیر کل امور مالیاتی استان درخواست کردیم تا در جلسه ای حضور یابند تا بتوانیم با ایشان به بررسی مشکلات و معضلات این حوزه که تمامی اصناف را به خود درگیر کرده است را بپردازیم.

امیر آبادی با عنوان اینکه در بحث مبارزه با کالای قاچاق نیز جلساتی را با مسئولین مرتبط این حوزه برگزار کردیم، بیان داشت: از دیگر مشکلاتی که باعث بوجود آمدن برخی موانع بر سر راه اقتصاد مقاومتی شده است موضوع قاچاق کالاست که باعث بی رونق شدن بازار تولیدات داخلی کشور است از همین جهت طی جلساتی که با مسئولین این حوزه داشته ایم قرار شده تا برخود با این موضوع جدی تری صورت بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه ایجاد بازارچه های اقتصاد مقاومتی و عرضه تولیدات سطح استان در مرکز شهر می باشد در جهت تقویت تولیدات داخلی استان و بهبود وضع معیشتی تولید کنندگان .


ارسال نظرات