خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

حادثه‌پلاسکو جامعه را در بهت فرو برد/برداشتهای سیاسی به‌دوراز اصول انسانی است

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: حس همدردی از اولیه ترین احساسات بشری است و آنهایی که می خواهند از این فضا حد اکثر استفاده را ببرند نمی دانند که این مسئله تاثیر عکس خواهد داد.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۶۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

در حالی که ایران عزیزمان در سوگ فداکار ترین آتش نشانانش نشسته است برخی از جریانات سیاسی با اظهاراتی تنها انگشت اتهام خود را می چرخانند و داغ های جامعه را تازه می کنند، به راستی در حالی که فاجعه هنوز روی زمین است  زمان برای برداشت سیاسی مناسب است؟

خبرگزاری بسیج قزوین در این خصوص با طیب ملک پور کارشناس مسائل سیاسی گفت و گو کرده است.

در زمینه حادثه پلاسکو؛ چرا برخی افراد به جای همکاری برای جلوگیری از وقوع دیگر بار حوادثی از این دست به دنبال برداشت های حداکثری سیاسی از این رویداد هستند؟

همیشه بعد از بحران های ایجاد شده در کشور مسئولان به جهت فشارهای سنگین افکار عمومی مواضع مختلف و متفاوتی دارند که در عموم این بازخوردها دو اشتراک همیشگی وجود دارد، یکی عدم پذیرش حداقل سهم تقصیر است که با فرافکنی سعی در تبرئه و تطهیر خود می نمایند، دوم انتقال تقصیر به غیر و پرتاب توپ در زمین دیگران است و اینکه این میراث مال گذشتگان بوده و هست.

چرا برخی مسئولان از فرافکنی های این چنینی استفاده می کنند؟

در این جریان دو دلیل می تواندوجود داشته باشد، یکی عدم شجاعت و ضعیف و شکننده بودن مسولان در مقابل فشار و پرسش مردم و عدم جرات در عذر خواهی و پذیرش سهم و مقدار تقصیر از اتفاقات فوق و دومین مسئله ترجیح منافع شخص بر منافع عمومی است!

یعنی اینکه بدترین حوادث به اندازه ابرو و شخصیت و جایگاه مسوول مهم نیست و فرد نمی تواند بپذیرد که در چنین شرایطی خودرا شریک ومقصر بداند وکوچکترین آسیبی به شان وجایگاهش وارد شود.

برخی ها فضای سیاسی را بر حادثه پلاسکو حاکم کردند، نگاه آنها به جامعه به چه شکلی است؟

متاسفانه برخلاف نگاه همراه باهمدردی ودلسوزی رهبری انقلاب، در برخی افراد به ظاهر دلسوز در مواجهه با حوادث این چنینی نیست  شاید نگاه کاسب مسلکانه و انگل گونه برخی از افراد از اتفاقات اینچنینی تنها حالتی را که بهمراه دارد فقط حال انسان را به هم می زند.

به نظرم اهداف آنان برای مردم روشن است و خودشان هم نمی دانند در ابتدایی ترین آموزه های ارتباطی حس همدردی و دلسوزی قرار دارند و نمی دانند ماهی گیری در این فضا نتیجه عکس می دهد و شرم اور است.

وی در ادامه ابراز کرد: این افراد وگروهها در هر صورت چه در غم چه شادی چه داشتن ونداشتن فقط به فکر منافع خود واستفاده از مردم هستند اما مردم ما زیرک تر از این حرف ها هستند ودلسوزی های نچسب هدفمند را خوب تشخیص می دهند.

با توجه به اینکه حادثه پلاسکو، ایران اسلامی را در اندوه فرو برد،برای جلوگیری از حوادثی نظیر آن چه باید کرد؟

برای جلوگیری از این اتفاقات، مدیریت، نظارت و بازرسی و برخورد قاطع نیاز است و مهمتر از آن قوانین محکم و قدرتمند و بی نقص ومجریان قوی و بی پروا اگر این موارد بدون اغماض باج دهی و باجگیری و با قاطعیت دنبال شود کار کشور به عزا و اندوه و یاس و ناامیدی نمی رسد و در نتیجه شاهد رشد و سربلندی کشور خواهیم بود.

1007/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها