خبرهای داغ:
سرپرست سازمان فضای سبز شهرداری قزوین:

عوارض قطع غیر مجاز درختان در قزوین افزایش یافت

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: طرح افزایش عوارض قطع غیرمجاز درختان در قزوین به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.
کد خبر: ۸۸۱۸۵۱۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد صادق مظفری سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین اظهار کرد: تعیین جریمه برای قطع غیر مجاز درختان اثرات مثبتی در پی خواهد داشت و از سویی با دراختیار قرار گرفتن این جرایم ، سازمان می تواند  برای جبران خسارت به درختان شهری و صرفاً جهت توسعه و تأمین فضای سبز در بسترهای مناسب اقدام به خرید و کاشت نهال کند.

مظفری با اشاره به  اصلاح و افزایش 20 درصدی عوارض قطع درخت در سال 96 ادامه داد: سازمان پارک ها و فضای سبز موظف است از تاریخ تصویب این طرح، عوارض قطع درخت را بر اساس تعرفه های تعیین شده برآورد و اعمال نماید.

وی اصلاح این نرخ ها را به عنوان یکی از تمهیدات بازدارنده برای پیشگیری از خسارت به درختان شهر ضروری دانست و افزود: درخت موجودی زنده و جزو  سرمایه های شهری است و تعیین این جرایم به همان نسبت که می تواند نقش بازدارندگی ایجاد کند ،می تواند شرایط سوءاستفاده و تخلف را هم  سخت تر کند.

لازم به ذکر است، به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه ها، بوستان ها، باغات و نیز محل هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوط ممنوع است.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها