همرزم شهيد حاج داود کریمی:

امام خامنه ای فرمودند که شهید حاج داود کریمی را با صدق و صفا شناختند

زواره با بیان اینکه امام خامنه ای هم بر صداقت شهید حاج داود کریمی تاکید نمودند،گفت:رهبرانقلاب در پیامی فرمودند:«آن مرد با ایمان و ایثارگر را در همه دوران پس از انقلاب دارای صدق و صفا شناختم.»
کد خبر: ۸۸۲۰۶۲۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، آشنايي «عليرضا زواره» با شهيد حاج داوود كريمي به سال 1364  برمي گردد، یعنی زمانی که هر دو درعمليات والفجر 8 در واحد مهندسي رزمي جهاد فعالیت می کردند.
وی با اشاره به آشنایی اش با شهید کریمی گفت: احداث پل متحرك خضر در اروند كنار، يكي از وظايف ما بود. حاج داوود در كار جوشكاري اين پل نقش بسزايي داشت. در جلسات مسئولين و فرماندهان جهاد مدام از وي صحبت به ميان بود؛ چرا كه او علاوه به مهارتش در جوشكاري، با شجاعت زايد الوصفي در هنگام بمباران دشمن كار مي كرد.
 
 
همرزم شهید کریمی افزود:بعد از احداث پل خضر1، در يك كيلومتري آن، پل خضر 2 هم راه اندازي شد.حاج داوود براي اين كار زحمات زيادي كشيد. هرگز راضي نشد كه سوابقش در سپاه را به ما بگويد تا اينكه تعدادي از فرمانده هان رده بالاي سپاه، او را در فاو شناختند و به ما معرفي كردند؛بعد از آن روز حاج داوود همچنان به كارش ادامه داد و اعتقاد داشت كه در جبهه پست و مقام معني ندارد.
 
 
زواره درباره مجروحيت شيميايي حاج داوود گفت:حاجي در فاو شيميايي شد. بعد از پايان دوران دفاع مقدس،عوارضش حاد شد و پزشكان با معالجه اش پي به مصدوميت شيميايي بردند.
 
 
وی اضافه کرد: بعد از پايان دوران دفاع مقدس، زمستان 1367حاج  داوود را در تهران ديدم. آن روزها از مسئوليت ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور استعفا داده بود. به او پيشنهاد كرده بودند كه رياست سازمان تربيت بدني كشور را بپذيرد اما حاجي ميل به اين كار نداشت.بعد از بروز مجروحيت شيميايي اش، مدتي در بيمارستان  ساسان بستري شد. با اينكه غده هاي مختلفي در بدنش به وجود آمده بود، اما از روحيه بالايي برخوردار بود و هرگز به دليل چنين وضعيتي، اظهار ناراحتي نكرد. او از لحاظ روحي خيلي خوب بود و هميشه شكرگذار خداوند بود.هميشه مي گفت:«راضي ام به رضاي خدا...» سرانجام هم به شهادت رسيد.
 
 
زواره با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید کریمی و همچنین پیام تسلیت امام خامنه ای به مناسبت شهادت حاج داود گفت: حاج داوود فرد با تواضعي بود.او با حضورش در فاو، اين موضوع را به همه ما ثابت كرد.وي هميشه به شخصيت باطني و انسانيت افراد توجه داشت و به پست و مقام بي توجه بود و در پی شهادت شهید حاج داوود کریمی، مقام معظم رهبری در پیامی فرمودند: «آن مرد با ایمان و ایثارگر را در همه دوران پس از انقلاب دارای صدق و صفا شناختم.» و اینکه رهبرانقلاب وی را داری صدق و صفا شناختند، واقعا ارزشمند است.
 
 
عليرضا زواره در پايان خاطر نشان کرد:هرگز خاطره آخرين ديدارمان را فراموش نمي كنم. او از همه ما حلاليت مي طلبيد و مي گفت كه خودش را براي رفتن آماده كرده است. او با ياد خدا،دردهايش را تحمل مي كرد و هميشه خوشحال بود كه در راه حق قدم برداشته است و در راه اسلام به شهادت مي رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار