خبرهای داغ:
کارشناس جنگ نرم :

دشمن با بهره از فضای مجازی، خواهان رخنه در فرهنگ ما است

کارشناس جنگ نرم گفت : ما باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم ولی ابتدای این امر یعنی باید فرهنگ استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی را داشته باشیم و در راه افزایش اطلاعات و شناساندن فرهنگ شیعه تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۴۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین همزمان با دهه فجر نشست روشنگری به همت حوزه الزهرا (س) برگزار شد.

علی اذربایجانی کارشناس جنگ نرم در این نشست اظهار کرد: برای رساندن  پیام حق به دیگران باید شیوه های نوین ارتباطی را درست یاد بگیریم.

آذر بایجانی با بیان همه گیر شدن استفاده از فضای مجازی بیان کرد: دسترسی  به فضای مجازی و استفاده از برنامه های موجود بسیار آسان است اما این استفاده به صورت کاملا ناآگاهانه تائید می شود و تمام اطلاعات شخصی فرد را مورد مطالعه قرار می دهد.

این کارشناس با توجه به  سستی بنیان روابط خانوادگی، در خانواده هایی که استفاده از فضای مجازی در آنها زیاد است اذعان کرد: بیشتر رسومات خانوادگی که به صورت فرهنگ از نسل های قبل به ما رسیده به دلیل مشغول بودن در فضای مجازی در حال از بین رفتن  است و دیگر نمی توان به نسل های بعدی  انتقال داد.

وی تبیین کرد: در مدارس استان مخصوصا مدارس دخترانه عدم رضایت دانش آموزان از توجه والدین بسیار زیاد است و همین امر موجب جذب جوانان به ارتباطات نامشروع می شود که این امر به دلیل عدم ارتباط عاطفی بین والدین و فرزندان رخ می دهد.

کارشناس مسائل جنگ نرم ادامه داد: ما باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم ولی ابتدای این امر یعنی باید فرهنگ استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی را داشته باشیم و در راه افزایش اطلاعات و شناساندن فرهنگ شیعه تلاش کنیم.

آذر بایجانی مطرح کرد: امروز دنیای غرب با استفاده از افکار و اندیشه شیعه و راه اندازی شبکه های مختلف مجازی و تصویری و تلاش زیادی در جهت بر اندازی اسلام ناب و شناساندن فرقه های جدید در قالب اسلام و شیعه انجام می دهند و این ما هستیم که باید روشنفکرانه این خدعه و نیرنگ ها را بشناسیم.

استفاده از فضای مجازی باعث تحریک جوانان برای انجام امور غیر معقولانه می شود که در نهایت باعث رسیدن به پوچی و بی هدفی شده و این امر خود دلیلی برای افزایش خودکشی جوانان گشته است، این شبکه ها با ظاهری زیبا و فریبنده سعی بر از بین بردن فرهنگ های خاص اسلامی ایران خانواده های ایرانی و بخصوص انحراف جوانان در مسیر های دروغین شده است.

وی اشاره کرد: از لحاظ امنیتی سیستم های اندروید پایین ترین میزان امنیت را دارند و امکان هک در آنها بسیار بالاست، به راحتی می توان در این سیستم ها به تمام اطلاعات شخصی دست یافت .

آذربایجانی متذکر شد: به هیچ عنوان به فرزندان خود اجازه استفاده بی مورد از فضای مجازی را ندهید چرا که  عواقب غیر قابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

در پایان آذربایجانی خواست تا اخباری که در فضای مجازی در حال انتشار هستند را تا زمان تایید از سوی منابع معتبر قبول نشوند، چرا که در فضای مجازی حقیقت و دروغ به هم آویخته اند.

1008/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها