خبرهای داغ:
معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود:

امسال راه هاي روستايي شاهرود ۱۳ برابر سال هاي گذشته آسفالت شده است.

هاشمی در جمع مردم ابرسج بخش بسطام گفت: دردهه گرامي داشت فجر انقلاب اسلامي ۴۸۵ طرح عمراني و اقتصادي با اعتبار۷۲۷ ميليارد تومان در استان سمنان بهره برداري مي شوند كه شهرستان شاهرود با ۱۱۰ طرح ، بيشترين ميزان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۱۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمدرضا هاشمي در مراسم بهره برداري از ۶ طرح عمراني و اقتصادي بخش بسطام در جمع مردم روستاي ابرسج ، اظهار کرد: اعتباري كه براي طرح هاي عمراني و اقتصادي شهرستان شاهرود هزينه شده، ۱۲۴ميليارد تومان است.

وي با بيان اين كه در ايام الله دهه فجر ۱۲ طرح نيز كلنگ زني مي شود ، افزود: براي اجراي اين طرح ها هم ۴۸ميلياردتومان اعتبار پيش بيني شده است.

فرماندار شاهرود به سفر رييس جمهوري به استان سمنان هم اشاره كرد و گفت:۱۱هزار نفر از مردم شهرستان شاهرود براي استقبال از فرزند استان شان ، به سمنان مسافرت كردند.

هاشمي از تصويب ۷۰ طرح با ۹۴۸ ميلياردتومان اعتبار در اين سفر خبر داد و گفت: سهم شهرستان شاهرود ۱۲ طرح مهم با اعتبار ۱۴۳ميلياردتومان اعتبار بوده است كه از نظر تعداد و اعتبار بيشترين ميزان در سطح استان است كه تا كنون ۶۴ميلياردتومان تخصيص يافته است.

وي اعتبارات شناور استان را هم ۲۸۴ميلياردتومان اعلام كردو گفت: سهم جهاد كشاورزي و منابع طبيعي ۲۲۶ميليارد تومان است كه در اين بخش هم شهرستان شاهرود با قابليت هاي بالاي كشاورزي و منابع طبيعي خود ، بيشترين سهم را دارد.

فرماندار شاهرود از توزيع قير رايگان در دولت تدبير و اميد به عنوان يك گام بسيار مهم در آباداني روستاها ياد كرد و گفت: در اين دولت بيش از پنج ميليون تن قير رايگان در اختيار نهادهاي مختلف قرار گرفته است.

وي گفت: امسال چهار هزار تن قير رايگان به شاهرود اختصاص يافت كه ۲۳۰ هزار متر مربع در ۱۷ روستاي شاهرود آسفالت شد.

معاون استاندار سمنان گفت: امسال راه هاي روستايي شاهرود ۱۳ برابر سال هاي گذشته آسفالت شده است.

وي سطح زمين هاي كشاورزي شاهرود را ۱۸ هزار هكتار و سطح باغ ها را هم ۱۴ هزار هكتار اعلام كرد و گفت: در دو سال گذشته ۱۸۰۰ هكتار زمين به روش آبياري نوين در اين شهرستان تجهيز شده است.

هاشمي با بيان اين كه اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار در ايران از سال ۷۱ آغاز شده است، گفت: از آن زمان تا كنون ۶هزار هكتار زمين در شاهرود به اين روش آبياري تجهيز شده كه يك هزارو ۸۰۰ هكتار آن در دوسال گذشته بوده است.

وي با بيان اين كه حدود پنج ميلياردتومان براي آبياري قطره اي زمين هاي شاهرود تخصيص يافته، گفت: براي ۸۰۰ هكتار ديگر نيز طراحي لازم انجام شده و تا پايان امسال ۶۴۱ هكتار به روش آبياري قطره اي تجهيزخواهد شد.

معاون استاندار سمنان گفت: براي طرح هاي منابع طبيعي شهرستان هم امسال يك ميلياردو۸۹۷ميليون تومان اعتبار داده شده است.

وي توسعه بيمه همگاني را يكي ديگر از كارهاي بسيار ارزشمند دولت تدبير و اميد اعلام كرد و گفت: در سال هاي گذشته هزينه هاي درماني يكي از مشكلات اساسي بيشتر خانوارها بود اما با اجراي اين طرح بخش زيادي از اين مشكلات برطرف شده است.

هاشمي گفت: سال ۹۳ در شهرستان شاهرود ۱۳هزارو۹۷۳ نفر ، در سال گذشته ۳۰۱۸ نفر و امسال هم ۱۴هزارو ۲۷۶نفر از مزاياي بيمه همگاني در شهرستان شاهرود استفاده مي كنند.

معاون استاندار سمنان مردم روستا ابرسج را انقلابي و با پيشينه روشن خواند و گفت: يكي از دغدغه هاي اصلي مردم اين روستا تامين آب آشاميدني بود كه در دولت تدبير و اميد اين مشكل برطرف شده است.

وي ساخت ديواره ساحلي را يكي ديگر از خواست هاي مردم ابرسج اعلام كرد و گفت: ساخت اين ديواره يكي از نگراني هاي مردم را براي مقابله با سيل ها ي احتمالي برطرف مي كند.

فرماندار شاهرود گفت: خواسته ديگر مردم اين روستا رفع نقاط حادثه خيز راهشان است.

روستاي ابرسج در ۱۰ كيلومتري شاهرود و در مسير راه شاهرود - آزاشهر قرار دارد و جمعيت آن حدود ۲هزار نفر است.

درآيين افتتاح ۶ طرح عمراني و اقتصادي بخش بسطام شاهرود معاون سياسي و امنيتي استاندار سمنان حضور داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها