خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین:

مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، ارتقا«بینش دینیِ»جامعه جهانی است

امام‌جمعه قزوین با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: ارتقای «بینش دینیِ» جامعه جهانی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۲۳۳۷۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، اظهار کرد: حضور ارزشمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن جای تبریک دارد و باید سپاسگزار خدای متعال باشیم.

وی تصریح کرد: از همه دست‌اندرکاران و مسئولان که زمینه‌سازی کردند تا این حماسه پرشور خلق شود، تشکر می‌کنیم و سپاسگزار خدای متعال هستیم که یک‌بار دیگر دل‌هایمان را به هم پیوند زد و به ما لیاقت حضور در این حماسه با شکوه را عنایت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، ارتقای «بینش دینیِ» جامعه جهانی است؛ یعنی انقلاب باعث شد که با دین اسلام بیشتر آشنا شدیم، به فهم بیشتری از خداشناسی دست پیدا کردیم و حقیقت قرآن، اهل بیت (ع)، وحی، نبوت، رسالت و امامت را دریافتیم.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که «احیای روح ارزش‌شناسی و مقابله با منکرات»، دستاورد دیگر انقلاب به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: اگر امروز اختلاس و منکری در گوشه‌ای از کشور دیده می‌شود، حساسیت عمومی هم دیده می‌شود و این به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده و در گذشته این حساسیت و آگاهی وجود نداشت.

وی «حمایت از مسلمانان و مستضعفان جهان» را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: پیش از انقلاب، بنزین هواپیماهای جنگنده‌های رژیم غاصب صهیونیستی را رژیم شاه تأمین می‌کرد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، موشک‌هایی در اختیار داریم که می‌تواند نقطه نقطه سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهد و صهیونیست‌ها را دفن کند.

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: «امینت»، دستاورد دیگر انقلاب به شمار می‌آید و ایران اسلامی در این حوزه به میزانی از توانایی دست پیدا کرده است که امریکایی‌ها برای جابجایی در خلیج فارس باید از بسیجیان و نیروهای مسلح ما اجازه بگیرند.

خطیب جمعه قزوین «ایجاد امنیت در منطقه و کشورهای اسلامی» را دستاورد دیگر انقلاب دانست و تأکید کرد: سوریه در حال سقوط بود و اگر این اتفاق رخ می‌داد، به کشوری دشمن علیه همه مردم دنیا تبدیل می‌شد؛ اما به برکت انقلاب اسلامی امریکایی‌ها نتوانستند نقشه‌هایشان را در عراق و سوریه جامه عمل بپوشانند.

وی ابراز کرد: «امیدوار کردن همه مردم دنیا به صلح جهانی»، دستاورد دیگر انقلاب اسلامی است و این دستاورد با فرهنگ مهدویت، محقق شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود :رفتارهای امثال ترامپ در مردم جهان استرس و ناامنی ایجاد می‌کند اما ما در مقابل آن فرهنگ، از صلح جهانی سخن می‌گوییم و این فرهنگ برخاسته از فرهنگ مهدویت است و مردم عالم را امیدوار می‌کند

امام‌جمعه قزوین با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، ابراز کرد: باید فرهنگ حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) را به همه عالم نشر دهیم؛ فرهنگی که ایشان بیش از خودش، به فکر دیگران بود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها