مسئول مرکز آزاد اندیشی بسیج دانشجویی کشور:

آمارکرسی دردانشگاه ها قابل ملاحظه است اماتانتیجه مطلوب فاصله دارد

تقی زاده گفت: آمارکرسی های آزاد اندیشی دردانشگاه ها قابل ملاحظه است اما فاصله زیادی تا نتیجه گیری مطلوب از کرسی های آزاد اندیشی داریم.
کد خبر: ۸۸۲۳۵۵۰
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی، خبرگزاری بسیج، فاضل تقی زاده مسئول مرکز آزاد اندیشی بسیج دانشجویی کشور در خصوص وضعیت کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها گفت: آمار برگزاری کرسی های آزاد اندیشی واقعی در دانشگاه ها قابل ملاحظه است. در ترم گذشته بین 300 تا 400 کرسی آزاد اندیشی برگزار شده اما ما انتظار داریم این کرسی ها منتج به نمایان شدن حق و حاکم شدن فضای عقلانیت شود.

 وی ادامه داد: در حال حاضر فاصله زیادی تا نتیجه گیری مطلوب از کرسی های آزاد اندیشی داریم که مهمترین دلیل آن عدم برگزاری کرسی ها به صورت هوشمندانه، عدم انتخاب موضوعات دقیق، نپرداختن و عدم پیگیری به مسائل اصلی و فرعی به صورت اصولی است.

وی افزود: در اینباره آسیب شناسی های مختلفی وجود دارد. اینکه دانشجویان نمی دانند کرسی چیست و چگونه باید برگزار کنند و اصولا برنامه مدونی در این زمینه وجود ندارد.

تقی زاده درباره نقش مسئولین در قبال کرسی های آزاد اندیشی گفت: کرسی ها در کشور متولی و مرجع مشخصی ندارد تا  در تعریف آزاد اندیشی و در مواقع اختلافات به آن رجوع شود. از طرفی وزارت علوم و یا نهاد رهبری و دیگر ارگان ها اقداماتی در این زمینه انجام داده اند اما کمیته مشخصی در حال حاضر برای این کار به طور واحد وجود ندارد.

وی درباره دوره نخبه پروری شهید دیالمه بیان داشت: ما در دوره های مختلفی در استان ها شرکت کرده ایم اما دانش پژوهان این دوره یک سر و گردن از  دوره های دیگر بالاترهستند. صحبت های آنها بسیار پخته تر و پرداختن آنها به مسائل دقیق تر بود.

وی در خصوص اقدامات اخیر رئیس جمهور جدید امریکا گفت: تفاوت دیدگاه هایی که در آمریکا وجود دارد از اصل دشمنی سیستم حاکمیت آمریکا با ما نمی کاهد. اینکه برخی دنبال این هستند که بگویند ترامپ بد است و قبلی ها متعادل بوده اند غلط است.همین قانونی که ترامپ اجرائی کرد پیش نویسش در دولت اوباما فراهم شده بود. همچنین جنایات زیادی که در زمان اوباما انجام شده بود قابل چشم پوشی نیست.



 
 
ارسال نظرات