خبرهای داغ:

درآمدزايي با انجام هنرهاي دستي توسط بانوي كارآفرين سمناني

زهرا تقوي بانوي كارآفرين سمناني كه با انجام هنرهاي دستي توانسته در راستاي اقتصاد مقاومتي نقش مثبتي ايفا كند
کد خبر: ۸۸۲۵۰۵۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،زهرا تقوي از فعاليت هاي چندين و چندساله خود در عرصه هاي مختلف مي گويد.

زهرا تقوي از بانوان فعال سمنان است كه هم اكنون در مسجد عابدينه به آموزش خياطي و بافتني به بانوان اين مسجد مشغول است.

وي مي گويد: پيش از اين كه در سمنان ساكن شود در تهران به پرورش قارچ مشغول بوده است و به بانوان علاقه مند به اين كار نيز آموزش مي داده است.

تقوي افزود: در تهران بسياري از بانوان با اين آموزش ها علاقه مند به پرورش قارچ شدند و بسياري از آنها ترفندهاي پرورش قارچ را در منزل آموختند و بدين كار هم اكنون مشغول هستند.

وي افزود: بانوان سمناني زياد علاقه اي به چنين كارهايي كه زمان بر است و نياز به سرمايه دارد ندارند؛ در اين مدت دريافته ام كه بانوان سمناني بسيار اقتصادي فكر مي كنند و بسيار پول سخت خرج مي كنند و يعني پولهايي كه پس انداز مي كنند را با دقت نظر خاصي خرج مي كنند و به كارهايي كه بايد مدتي طول بكشد و شايد در ابتداي كار بايد انسان از جيب خرج كند علاقه اي ندارند.

تقوي بيان داشت: زكات علم نشر آن است به همين دليل هر آنچه كه ياد گرفته ام و بعد از اين نيز بياموزم به ديگران به ويژه بانوان آموزش خواهم داد و خيلي به اين فكر نمي كنم كه به ديگران ياد بدهم كه فلان مبلغ پول دريافتي داشته باشم.

وي افزود: بسياري از كارها هست كه بانوان به راحتي با آموختن آنها مي تواند آنرا در منزل در محيط خانه و خانواده در كنار همسر و فرزندانشان انجام دهند و به اقتصاد خانواده كمك كنند.

اين بانوي فعال گفت: انسان بايد همواره رو به جلو در مسير رشد و كمال خود گام بردارد.

تقوي با بيان اينكه ايده هاي فراواني در ذهن دارم كه نيازمند پشتيباني است، گفت: قصد دارم اين فعاليت هايي كه در حوزه هنر خياطي و تهيه سرويس عروس و بافت لباس انجام مي دهم در آينده در يك توليدي حتي كوچك با مشاركت ديگر بانوان انجام دهم تا ايجاد كارآفريني براي بانوان علاقه مند باشد.

وي كه فعل خواستن توانستن است را به خوبي صرف كرده است، معتقد است، مي شود با كمترين هزينه بزرگترين كارها را به انجام رسانيد؛ به شرط اينكه انسان اراده كند و بخواهد.

اين بانوي فعال مي گويد: بايد همگي دست در دست يكديگر دهيم با علم و عمل و اقدام به موقع در راستاي تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي يعني اقتصاد مقاومتي گام برداريم؛ چرا كه شرط نجات از شرايط سخت اقتصادي تحقق اين امر مهم و حياتي است.


ارسال نظرات