خبرهای داغ:
در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):

دومین نمایشگاه گل و گیاه بر پا است

در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین دومین نمایشگاه گل و گیاه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۸۲۵۲۰۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حمیدرضا سعادتفر، مدیر فضای سبز دانشگاه و مسئول برگزاری دومین نمایشگاه گل و گیاه اظهار کرد: ماه پیروزی انقلاب را بهترین زمان برای برگزاری نمایشگاه گل و گیاه دیدیم تا روحیه نشاط و شادابی دانشگاهیان در این ایام بیشتر و بیشتر شود

وی گفت: استقبال گسترده‌ دانشجویان از اولین نمایشگاه گل و گیاه که در سال قبل برگزار شد ما را در برگزاری دوره دوم مصمم‌ کرد تا در یک نمایشگاه تخصصی، بیش از 50 نوع گل کاکتوس و ساکولنت را در معرض دید علاقمندان قرار دهیم و با هماهنگی های صورت گرفته، عموم مردم می توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

مدیر فضای سبز دانشگاه ادامه داد: در امتداد این نمایشگاه، با  همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه، روز 15 اسفند روز درختکاری را با شعار "یک دانشجو یک درخت” را برگزار می کنیم و از همان روز، به مدت یک هفته نمایشگاه گل و گیاه را با عرضه‌ی ویژه گل های شب عید و انواع گیاهان آپارتمانی، برگزار می‌کنیم.

سعادتفر با یادآوری این نکته که دو گلخانه‌ی دانشگاه با مساحت حدود 1000 متر مربع درتمام طول سال فعال هستند، افزود: علاقه مندان می توانند برای خرید از این گلخانه ها از تخفیف های عمدتا  بالای 50 درصدی استفاده کنند.

ایشان با بیان اینکه تولید خزانه‌ی  کاکتوس در برنامه‌های آینده‌ی این مدیریت است، گفت: از کشت گل های رز و بنفشه در سال قبل، بیش از 45 میلیون تومان از هزینه های فضای سبز دانشگاه صرفه جویی کرده ایم.

مدیر فضای سبز دانشگاه، فضای سبز دانشگاه را 25 هکتار دانست و افزود: حدود 80 درصد از این فضا، تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار دارد و انشاالله در سال جدید منتظر اعتبارات لازم هستیم تابوستان سروقامتان که فاز مطالعاتی آن به پایان رسیده را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به بهره برداری از استخر آب 25 هزار متر مکعبی دانشگاه که از آبهای سطحی مجاور دانشگاه در فصل های بارش پر می شود، فضاهای جدید احداثی در سال جاری را، ضلع شمالی ساختمان آینده پژوهی، ورودی اساتید سلف بهار و محوطه ی مقابل ساختمان پویش، اعلام کرد.

سعادتر اعلام کرد: فضای سبز دانشگاه آماده است در جهت ساختن دانشگاهی سبز و ترغیب دانشگاهیان به پرورش گل و گیاه، در صورت درخواست ایشان، مشاوره و آموزشهای مورد نیاز را ارائه دهد.

9001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها