مسئول نمایندگی ناحیه بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری:

قرآن و سیره اهلبیت معیار و ملاک سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام سیدمهران کریم پور، سبک زندگی اسلامی را نسخه نجات بخش انسانیت عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۲۷۸۳۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید مهران کریم پور در کلاس ضمن خدمت معلّمان عشایر استان چهارمحال وبختیاری به تبیین نقش سبک زندگی اسلامی بعنوان نسخه نجات بخش انسانیت پرداخت.

کریم پور بیان داشت: سبک زندگی، مجموعه ای از بایدها و نبایدها در قلمرو بینش، نگرش، دانش، خواهش و کنش تعریف می گردد.

وی، افزود: پس بنابراین قلمرو سبک زندگی عبارتست از:

1.مقوله زیست فکری انسان(نگرش)

2.مقوله دانش و معرفت

3.مقوله خواهش و احساسات

4.مقوله کنش و رفتار

وی، ادامه داد: در یک تقسیم بندی کلی سبک زندگی دو محور دارد که فردی و اجتماعی است و زندگی فردی، مقدمه زندگی اجتماعی می باشد.

کریم پور، خاطرنشان کرد: در این باره سه دیدگاه وجود دارد: اول:دیدگاه لیبرالیسم(قائل به اصالت فرد است) . دوم :دیدگاه کمونیست (قائل به اصالت جامعه است) و سوم: دیدگاه اسلام (قائل به اصالت هردو می باشد)؛ یعنی همچنان که فردحیات و ممات دارد، جامعه نیز حیات و ممات دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه عشایری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سبک زندگی اسلامی حقاً و انصافاً از ضرورتهای امروزه بوده و هست. زمانی برما گذشت و از این ضرورت غافل مانده ایم و اسلام از هنگام ظهورش این ندا را داده و از این ضرورت دم زده است و روز اوّلی که انقلاب کردیم تا امروز نیز این ضرورت وجود داشته؛ امّا به این ضرورت بی توجه بوده ایم.

وی، تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرمایند: (( مَن عَمِلَ صالحاً مِن ذَکَرٍ اَواُنثی وَهُوَ مُومِنٌ فَلَنُحیینَّهُ حیاهً طَیِّبَه ))، هرکس از مرد و زن عمل شایسته انجام دهد و مومن باشد، او را زندگی نیکو دهیم. (نحل 97)

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری افزود: امروزه ما اگر می خواهیم زندگی سالم وشایسته و رو به پیشرفت و کمال داشته باشیم می بایست خودمان را در مسیر قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) قراردهیم و ملاک و معیار اصلی در سبک زندگی قرآن و سیره اهل بیت (علیهم السلام) می باشند.

کریم پور خاطر نشان کرد: پس بنابراین نجات ما در صورتی که با اهل بیت (علیهم السلام) باشیم تضمین است و دشمن نیز این را خوب فهمیده است؛ لذا این هدف را نشانه گرفته است و تمام تلاش خودش را به کار می برد تا ما را در زمینه های مختلف از اهل بیت (علیهم السلام) جدا کند و متاسفانه مقدار زیادی در این مسیر موفق بوده و توانسته ما را از اهل بیت (علیهم السلام) جدا کند.

وی، گفت: پس بیان چند نکته ضرورت دارد؛ اولاً ما نباید اهل بیت (علیهم السلام) فقط در حد اینکه برای حاجت گرفتن و یا زیارت آنها رفتن یا نذر کردن برای آنها بشناسیم. دوم اینکه، باید علاوه بر موضوعات مذکور از مواعظ و نصایح آنها نیز بهره ببریم.

کریم پور، در بیان نکته سوم، گفت: نباید خودمان و جامعه اسلامی از بعد علمی اهل بیت (علیهم السلام) غافل شویم؛ چرا که دشمن می آید این خلاء را با جهل خودش و با جاهلیت هایی که رنگ علم به آن می دهد، پر می کند و دشمن آمده علم را که فقط از ساحت مقدس اهل بیت(علیهم السلام) است از جامعه بیرون برده و جهالت مدرن را به جای آن نشانده است.

وی، تأکید کرد:امروز دشمنان قسم خورده ما با توجه به شبکه های اجتماعی، ماهواره و فضای مجازی تلاش در جهت تغییر سبک زندگی اسلامی دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار