خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند خبر داد

کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در نهاوند

فرماندار نهاوند از کشف 30 کیلو مواد مخدر در سطح شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: به جز کشفیات به عمل آمده دستگیری افراد متهاجر و جمع آوری معتادین از سطح شهر را هم در دستور کار خود قرار دادیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۲۰۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کریم حمیدوند در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند ضمن تقدیر از اقدامات نیروهای انتظامی شهرستان اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب می شود .

وی افزود : ویرانگری‌های حاصل از اعتیاد زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش ها وهنجارهای فرهنگی واخلاقی می شود و به این ترتیب سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد .

فرماندار نهاوند گفت: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی هیچگاه به طور کامل ریشه کن نخواهد شد اما با تدبیر و تلاشی مخلصانه حداقل می توان آن را به کنترل درآورد .

وی افزود : سپاه ناحیه نهاوند طرح محله پاک را برای پاک سازی محله های آلوده شهرستان به مواد مخدر ارائه داده که یک طرح برنامه ریزی شده و قوی است که اگر مردم همکاری کنند شهرستان را از این آلودگی نجات خواهیم داد .

حمیدوند با بیان اینکه باید آموزش مهارت های زندگی را دانش آموزان در مدارس فرابگیرند ، گفت: مدارس محل آموزش دانش‌آموزان است که باید تدابیری اندیشید که فرزندان ما دراین مکان آموزش‌های لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر واعتیاد را ببینند واین وظیفه مشاوره است که متأسفانه آموزش وپرورش شهرستان نهاوند با کمبود نیروی انسانی در رشته مشاوره مواجه است.

وی در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی واعطای وام به مددجویان ترک اعتیاد بهزیستی گفت: به 20 نفر از آقایانی که در کلاس‌های فنی وحرفه ای شرکت کرده و مدرک دریافت کرده اند مبلغ 215 میلیون تومان وام اعطا شده که این وام ها می تواند باعث اشتغالزایی افراد بیشتری شود .

فرماندار نهاوند درخصوص کمپ های ترک اعتیاد نهاوند گفت : این کمپ ها نیازمند یکسری حمایت ها از سمت خیرین است که کمپ های دچار کمبود مالی شناسایی شده و مورد حمایت خیرین قرار بگیرند والبته این کمک ها باید با هماهنگی فرمانداری انجام شوند .

وی از افزایش 30 درصدی کشفیات در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت : شهرستان نهاوند با توجه به اینکه در مسیر ترانزیت مواد مخدر از شهرهای جنوبی و همچنین غربی کشور قرار دارد و بسیاری از کشفیات مربوط به قاچاقچیانی است که از این محورها تردد می‌کنند که این آمار با توجه به آمار مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

حمیدوند در ادامه با اشاره به اینکه مراکز ترک اعتیاد شهرستان تحت نظر شبکه بهداشت ودرمان وهمچنین نیروی انتظامی هستند، گفت : این مراکز زیر نظر شبکه بهداشت متادون مصرفی بیماران ترک اعتیاد را دریافت می کند و زیر نظر پزشک در این داروها مشخص می شود و به آنها تحویل داده می شود و متادون هایی که در سطح شهر دستفروشان توزیع می کنند از داروهای مصرفی نهاوند نیستند واز شهرهای دیگر وارد می شوند .

وی از کشف 30 کیلو مواد مخدر در سطح شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: به جز کشفیات به عمل آمده دستگیری افراد متهاجر و جمع آوری معتادین از سطح شهر را هم در دستور کار خود قرار دادیم که خوشبختانه تا حدودی در این امر نیز موفق بودیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات