داریوش ارجمند:

شهدای دانشجوی مدافع حرم؛ مالک اشترهای این زمان هستند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: شهدای دانشجوی مدافع حرم قرار بود بعد از فارغ التحصیلی بازوی این نظام باشند و کمک به پایداری این انقلاب کنند ولی آنان از آرزوهای بزرگشان دست کشیدند؛ این دانشجویان ما برای خود مالک اشترهایی در قالب های دیگر هستند.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۶۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، داریوش ارجمند شب گذشته در دومین کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این موضوع که جوانان دانشجوی مدافع حرم که برای ترقی این مملکت دانشجو شدند در لحظات نیاز تمامی آرزوهایشان را با یک لبیک جابجا کردند، گفت: این دانشجویان برای زمانه تربیت شدند و نه مطابق زمانه.

وی گفت: شهدای دانشجوی مدافع حرم قرار بود بعد از فارغ التحصیلی بازوی این نظام باشند و کمک به پایداری این انقلاب کنند ولی آنان از آرزوهای بزرگشان دست کشیدند.

وی با یادآوری این موضوع که این مدافعان برای ترقی این مملکت دانشجو شدند؛ اما در لحظات نیاز تمامی این آرزوها را به یک لبیک جابجا کردند، تصریح کرد: این دانشجویان برای زمانه تربیت شدند و نه مطابق زمانه.

این بازیگر سینما و تلویزیون به نقش خود در سریال امام علی(ع) اشاره و اضافه کرد: افتخار همه بزرگان و سرداران جهان به فتوحاتشان است و فتح و فتوح برای مالک اشتر فتح خیمه معاویه در صفین بود؛ اما وقتی به او می گویند امام علی(ع) گفته برگرد، سرش را پایین می اندازد و باز می گردد و شاید در تاریخ شیعه این بزرگترین درس ولایت مداری است.

ارجمند با یادآوری این موضوع که این صحنه را یک راننده تاکسی بعد از چند سال به من یادآور شد و گفت «دمت گرم علی‌بن‌ابی‌طالب گفت برگرد و تو برگشتی»، ابراز داشت: این عملکرد مالک اشتر به زبان امروز ما همان اطاعت از ولی است و فکر می کنم همان طور که مالک از فتح  الفتوح خود گذشت و تیر و بازو را به دست شفای امام علی(ع) سپرد، این دانشجویان ما برای خود مالک اشترهایی در قالب های دیگر هستند؛ چراکه پاسخ گفتند به ندایی که آنان را صدا زده بود.

وی بین شهدای دانشجو و دیگر شهدا تفاوت قائل شد و گفت: این ها به یک آرزو به دانشگاه رفتند و در رشته ای که تحصیل می کردند برای خود آرزوهایی را تصور کرده بود؛ اما از این آرزوهای خود گذشتند.

این بازگیر سینما و تلوزیون تاکید کرد: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که بسیاری و از جمله جوانان ما محتوا را کنار گذاشته و فرم گرا شدند و فرم آنان را احاطه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اما در همین دوره دانشجویانی آمدند که همه این ها را کنار گذاشته و حرکتی مالک وار کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها