خبرهای داغ:
رئیس تبلیغات اسلامی میامی:

۲۶ جلسه قرآن خانگی شهری در میامی فعالیت دارند

رئیس تبلیغات اسلامی میامی از فعالیت ۲۶ جلسه قرآن خانگی شهری در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف عمده در این جلسات آموزش و ترویج مفاهیم قرآن کریم است.
کد خبر: ۸۸۳۱۱۹۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام مجید بخشی در نشستی با فعالان قرآنی میامی ضمن بیان اینکه جلسات خانگی بهترین نوع آموزش قرآن است، چرا که در هر محله و خانه‌ای برگزار می شود، ابراز داشت: جلسات خانگی فرصت حضور را برای تمام افراد در هر قشر و صنفی مهیا می کند چرا که بدون هزینه و تردد خاصی، در محل زندگی هر فرد این نشست ها برگزار می شود و بدون کمترین مشکل می توان به یکی از این نشست ها راه یافت.

وی با بیان اینکه جلسات قران خانگی باعث می شوند تا بجای اینکه افراد به دنبال حضور در مراکز قرانی باشند، مجامع قرآنی، نزد مردم در منازلشان حضور می یابند، افزود: برگزاری جلسات قرآن به صورت خانگی تداعی گر نوع خاصی از محافل و مجالس قرآنی است که در گذشته بیشتر نمود داشت و نقش این جلسات در انس بیشتر مردم با قرآن بر کسی پوشیده نیست چرا که باعث پیوند آن با مردم جامعه می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی میامی با باین اینکه در گذشته فرهنگ ایثارگری، کمک به جبهه های دفاع مقدس، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، درمان بیماران و ... از همین جلسات قرآن خانگی و محله ای صورت می پذیرفت، ابراز داشت: محافل قرآنی آبروی فرهنگی شهرها هستند و اگر شهری فاقد این محافل باشد قطعا در عرصه فرهنگی با مشکلاتی مواجه است مضافا بر اینکه این نشست ها کاربرد های فراوان اجتماعی و فرهنگی دارند که باید آنها را حفظ کرد.

بخشی با اشاره به ساماندهی ۱۲ خانه قرآن روستایی، سه خانه قرآنی شهری و دو موسسه قرآنی در این شهرستان،  افزود: محافل قرآنی مانند هیئت‌های مذهبی از دیرباز در شهرهای مختلف جریان داشته‌اند و البته شکل گیری این محافل در گذشته به اشکال مختلفی انجام شده که شاید نتوان همه آنها را به شکل امروزی مرتبط دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها