عضو کارگروه علمی پژوهشی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه خبر داد؛

چهارمین همایش ملی کاربرد گیاهان دارویی و طب سنتی در تربت حیدریه برگزار شد

چهارمین همایش ملی کاربرد گیاهان دارویی و طب سنتی صبح امروز به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۹۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رئیس دانشگاه تربت حیدریه در مراسم آغاز این همایش موضوع آن را کاربرد گیاهان دارویی در محورهای کشاورزی و منابع طبیعی، پزشکی، دامپزشکی و طب سنتی، صنعت و اقتصاد اعلام کرد.
 
علیرضا کرباسی هدف اصلی همایش را ارتقا دانش عمومی از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی گیاهان دارویی ذکر و بیان کرد: ۵۰ مقاله در زمینه کاربرد گیاهان دارویی از سراسر کشور به دبیرخانه ارائه و از این تعداد ۲۰ مقاله پذیرفته شده است.
 
وی دلیل اصلی تعداد مقالات را مردمی کردن همایش ذکر کرد و گفت: امسال سعی کردیم تا همایش با حضور مردم و دست اندرکاران طب سنتی و گیاهان دارویی برگزار شود تا ضمن اثر گذاری بیشتر خروجی بهتری نسبت به قل داشته باشیم.
 
عضو کارگروه علمی پژوهشی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه محورهای همایش را تولید گیاهان دارویی، گیاهان دارویی در اکولوژی و اکوفیزیولوژی، گیاهان دارویی در صنعت و اقتصاد و نیز گیاهان دارویی در بیوتکنولوژی برشمرد.
 
در این همایش هشت جلد کتاب در حوزه گیاهان دارویی با نام های: زعفران در ادبیات کهن پارسی، تقویم زراعی زعفران، زعفران آفات، بیماری ها و علفهای هرز، مدیریت تنش های محیطی در زعفران، زعفران و گیاهان دارویی مهم جهان، زعفران در احادیث و روایات اسلامی، کودهای جایگزین در کشاورزی و کلزا، تولید، فناوری و فرآوری حاصل تحقیقات دکتر احمد احمدیان و همکارانش رونمایی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها