خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد شهرستان البرز:

رشد 5 درصدی زکات جمع آوری شده در شهرستان البرز

مدیر کمیته امداد شهرستان البرز با امام جمعه این شهرستان دیدار و بر استفاده از ظرفیت های مختلف در ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری و زکات تأکید کردند.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۵۴
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کریم کشاورز سیاهپوش مدیر کمیته امداد شهرستان البرز، در دیدار با امام جمعه شهر الوند توجه به زکات را به عنوان یکی از واجب های الهی ضروری برشمرد و گفت: امروز کمیته امداد موضوع زکات را با جدیت دنبال می کند و این پیگیری بعد از دستور مقام معظم رهبری و حضور امداد به عنوان دبیر ستاد زکات از قوت بیشتری برخوردار شده است.

وی ادامه داد: کم توجهی هایی که در گذشته در خصوص زکات شده است، لزوم کار فرهنگی و تبیین جایگاه واقعی زکات را در جامعه برای ما بیشتر می کند چراکه اثرگذاری کار فرهنگی ماندگار و جدی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان البرز اضافه کرد: حضور روحانیون در عرصه تبلیغ زکات و استفاده هر چه بهتر از تریبون نماز جمعه و منبرهای مساجد، از رویکردهای مورد انتظار است که در حال حاضر وجود دارد ولی لازم است این روند تقویت شود.

وی در تشریح عملکرد 11 ماهه سال جاری عنوان کرد: میزان زکات جمع آوری شده تا پایان بهمن ماه سال جاری بیش از 16 میلیارد و 509 میلیون ریال بوده است که این رقم به نسبت مدت شمابه سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.

کشاورز سیاهپوش خاطرنشان کرد: با توجه به ارقام بسیار پائین زکات در سال های گذشته به نظر می رسد تلاش و همت در ترویج فرهنگ زکات و تبیین ابعاد مختلف این فریضه الهی در رشد پرداخت زکات در جامعه موثر است.

در ادامه امام جمعه شهر الوند بیان کرد: موضوع زکات یک امر مختص به کمیته امداد نیست بلکه فریضه ای دینی است که باید همه در این زمینه تلاش کنند و برای رشد این واجب الهی بکوشند.

حجت الاسلام علی طهماسبی یادآورشد: مردم باید با زکات بیش از پیش آشنا شوند و بدانند که پرداخت زکات نیز همچون اقامه نماز بر کسانی که به انها واجب است، لازم و ضروری است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها