خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی:

تغییر نگرش‌ها سبب کاهش تعدی به موقوفات می‌شود/ مردم وارد میدان شوند

یک کارشناس مسائل مذهبی معتقد است: متأسفانه برخی افراد به موقوفات تعدی می‌کنند و اگر نگرش‌ها تغییر یابد، این تعدی‌ها نیز کمتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۶۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم بهاری در بررسی جریان نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در کشور اظهار کرد: وقف شاخه‌ای از جریان عظیم ارزش‌های اسلامی است که در دل نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت و احیا شد.

وی تصریح کرد: وقف صدقه جاریه و سنتی حسنه است که اثرات آن برای واقف تا قیامت نوشته می‌شود و باید این پیامدها را به جامعه دقیق شناساند.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه وقف تداوم امور خیریه در جامعه است، اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص)، فرهنگ وقف را در کنار سایر ارزش‌های اسلام به مردم معرفی کردند و خوشبختانه جریان وقف در نظام جمهوری اسلامی هم ظهور و بروز داشته است.

بهاری گفت: مردم به شکل گسترده‌ای در کشور از جریان وقف استقبال کرده‌اند و موقوفات زیادی در سراسر کشور در ابعاد مختلف از فرهنگی تا اجتماعی در حوزه رفاه عمومی و خدمات اجتماعی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد به موقوفات تعدی می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه شاهد تصرف موقوفات در گاهی مواقع هستیم و برخوردهایی هم در این راستا صورت گرفته است؛ باید تشخیص مردم نسبت به انجام وقف توسط بزرگان ما تقویت شود.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه بزرگان کشور باید در حوزه وقف قدم بردارند، افزود: مردم را نیز باید به وقف این صدقه جاریه دعوت کرد؛ رسانه‌ها هم جامعه را با آثار وقف آشنا کنند.

بهاری بیان کرد: با نگاهی به گذشته درمی‌یابیم که بسیاری از موقوفات توسط حاکمان و گروه‌های خیر در جریان وقف صورت گرفته است و این امر امروز هم باید ترویج یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها