دومین کنگره شهدای دانشجو در تربت حیدریه برگزار شد/ رونمایی از کتاب «هفت سردار»

دومین کنگره گرامیداشت هفت شهید دانشجوی تربت حیدریه با حضور سردار ربیعی جانشین عملیات قرارگاه ثارالله، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی و دانشجویان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شب گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۰۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مدیر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و رئیس کنگره شهدای دانشجو، در آئین برگزاری این همایش که در سالن شهید تندگویان شرکت نفت برگزار شد، از شهدا بعنوان سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: امروز در میان هجوم دشمنان انقلاب در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل دانشجو یک نیاز اساسی محسوب می شود.
 
سعید رضا قنبری زاده تاکید کرد: دانشجو و دانشگاه باید انقلابی بماند و فرهنگ شهادت در تمامی کلاس ها و مراکز آموزشی نهادینه شود تا با استفاده از آن بتوان به رشد و سعادت رسید.
 
وی بیان داشت: شهدای دانشجو در دوران سخت جنگ تحمیلی از کلاس درس برخاستند و به جبهه های نبرد رفتند و به همه ملت ایران و امت اسلامی درس عزت، استقلال و آزادی ارائه کردند، لذا امنیت و اقتدار امروز جامعه مرهون رشادت و ایثار گری همین شهدائی است که از تمام هستی خود مایه گذاشتند و همه نیز باید قدردان آن باشند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: دومین کنگره شهدای دانشجوی تربت حیدریه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه و با نام حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز به کار کرد و باید دستاوردهای کنگره بعنوان سرمایه های عظیمی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی استفاده شود.
 
در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب هفت سردار به نویسندگی غلامعباس شجاعی که زندگی نامه شهدای دانشجو را قلم زده از خانواده ۷ شهید دانشجوی تربت حیدریه نیز تجلیل شد. همچنین در این مراسم از تولیدات نرم افزاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه رونمایی شد.
 
در بخشی دیگر از این مراسم از برترین های جشنواره شهدای دانشجو در بخش، مقاله، عکس، خاطره و …. تجلیل شد شهیدان مهدی اژدری زرمهری، حسین خدیر، علی جهان بین، مجید ذباح، سید احمد نظام، غلامرضا عبدالله زاده، عبدالرسول مروج تربتی، هفت شهید دانشجوی تربت حیدریه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها