حقوق 24 میلیونی مدیران و کسری قطعی بودجه آموزش و پرورش در سال آینده؛ معلمان از تبعیض گلایه دارند!

فرهنگیان سال 95 را خوب نگذراندند! از تعویق پرداخت حقوق که اتفاقا مصادف با شب یلدا بود و دیرکرد پرداخت پاداش ها و مسائل آزمون استخدامی تا اختلاس 8 تا 12 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان. کنار هم گذاشتن خبر قطعیت کسری بودجه آموزش و پرورش و مشروع کردن حقوق نجومی در کنار خبرهای بد سال 95 فرهنگیان، حتما آنها را با این سوال مواجه می کند که چرا فقط برای آموزش و پرورش بودجه کم می آید؟
کد خبر: ۸۸۳۳۹۷۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، مریم ضیایی: همین چند هفته پیش بود که در مصاحبه های متعدد نمایندگان مجلس و برخی مسئولان آموزش و پرورش از کسری بودجه  سال 96 خبر دادند. البته مسئله کسری بودجه در آموزش و پرورش آنقدر تکراری است که به صورت روال درآمده و اگر کسری بودجه در سالی وجود نداشته باشد جای تعجب است اما در هر حال امسال منتظر بودیم تا تاثیر گشایش برجام را در بودجه ببینیم اما نه تنها گشایشی حاصل نشد و انتظار بودجه 45 هزار میلیاردی آموزش و پرورشی ها محقق نشد بلکه برخی از کسری 1500 میلیاردی و برخی از کسری 3400 میلیاردی در سال آینده خبر می دهند که قدر متیقن آن یک چیز است؛ کسری بودجه سال آینده آموزش و پرورش قطعی است.

در کنار این خبر و مسائل مترتب بر آن که در بودجه 96 آموزش و پرورش، ردیفی تحت عنوان پاداش پایان خدمت فرهنگیان نداریم و سرانه آموزش و پرورش کسری دارد؛ این روزها خبری از تصویب حقوق 24 میلیونی در مجلس شورای اسلامی برای مدیران به گوش می رسد.

فرهنگیان سال 95 را خوب نگذراندند! از تعویق پرداخت حقوق که اتفاقا مصادف با شب یلدا بود و دیرکرد پرداخت پاداش ها و مسائل آزمون استخدامی تا اختلاس 8 تا 12 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان. کنار هم گذاشتن خبر قطعیت کسری بودجه آموزش و پرورش و مشروع کردن حقوق نجومی در کنار خبرهای بد سال 95 فرهنگیان، حتما آنها را با این سوال مواجه می کند که چرا فقط برای آموزش و پرورش بودجه کم می آید؟ چرا مسئولین محترم در قوای مختلف فقط در رثای جایگاه معلم و تقدیس او سخن می گویند و از لزوم بهبود معیشت و منزلت حرف می زنند اما پای عمل که می رسد معلمان هیچ جایگاهی ندارند؟!

قبول داریم که رقم بودجه آموزش و پرورش قابل قیاس با بودجه مدیران نجومی بگیر نیست اما اگر فقط از "فکری کردن برای اقتصاد آموزش و پرورش" و بهبود معیشت معلمان حرف می زنیم و توانایی اجرای درست و کامل طرح رتبه بندی معلمان برای افزایش منزلت آنها را نداریم؛ حداقل اختلاف سطح حقوق را با تصویب چنین قوانینی افزایش ندهیم! معلمان از تبعیض گله دارند!

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات