خبرهای داغ:
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری میامی:

برنامه‌های هفته منابع طبیعی در میامی/بیش از 23 هزار نهال غرس می‌شود

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی ضمن تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی در لرستان، از غرس بیش از 23 هزار اصله نهال در این هفته خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۱۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

 محمد علی رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، در سالن جلسات این اداره اظهار داشت: امسال بیش از 23هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان میامی غرس می‌شود.

وی افزود: این تعداد نهال در سطح شهرستان به صورت رایگان توزیع خواهد شد که می‌طلبد مردم هم در زمینه نگهداری و کاشت آن، همکاری لازم را داشته باشند.

رضایی با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی نقش مهمی در توسعه جنگل و افزایش فضای سبز دارد، یادآور شد:  همزمان با ۱۵اسفند روز ملی درختکاری، نواختن زنگ سبز، برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی وصنایع دستی با همکاری کانون پرورشی فکری و همیاران طبیعت کمیته امداد امام خمینی(ره)انجام می شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی تصریح کرد: اجرای ویژه برنامه جشن درختکاری و کاشت نهال و کلنگ زنی بوستان روستای ابراهیم آباد از دیگر برنامه های روز ملی درختکاری خواهد بود.

رضائی افزود: در دومین روز از هفته منابع طبیعی که با عنوان فرهنگ منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و رسانه نامگذاری شده سخنرانی کارشناسان در مدرسه مالک اشتر میامی، دیدار کارشناسان اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست با امام جمعه شهرستان و بازدید از پروژه ها با حضور دهیاران و شوراها و گسترش در سطح رسانه هااز دیگر برنامه های این روز است.

وی ادامه داد: در سومین روز از هفته منابع طبیعی که با عنوان منابع طبیعی، جنگلبانان، حفاظت و قانون نامگذاری شده است  گردهمایی ونشست محافظان منابع طبیعی و نشست با قضات و بازدید از طرح های منابع طبیعی ، سخنرانی کارشناسان در مدارس شهید شاه محمدی روستای بکران وشهید عراقی روستای کلاته اسد و مانور یگان حفاظت در کالپوش با همکاری همیاران طبیعت، شوراها را خواهیم داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه چهارمین روز هفته منابع طبیعی با نام منابع طبیعی، سلامت اداری و آموزش و پژوهش نامگذاری شده است، گفت:توزیع بیش از 2 هزارو 500کارت همیاران طبیعت در سطح مدارس، نشست با مدیران آموزش وپرورش و فنی وحرفه ای، نهالکاری ورودی میامی و منطقه سه چنار با همکاری گروه مردمی همه با هم، شهرداری، همیاران طبیعت در دستور کار است.

رضایی افزود: پنجمین روز از هفته منابع طبیعی نیز تحت عنوان منابع طبیعی، بسیج سازندگی، همیاران طبیعت و جوامع محلی نامگذاری شده است که در این روزکاشت نهال ازدواج در منطقه نردین و صدور شناسنامه برای زوجین، گردهمایی و راهپیمایی خانوادگی همیاران طبیعت و هیئت کوهنوردی میامی به همراه اجرای کاشت نهال و پاکسازی منطقه ، کاشت نهال در گلزار شهدای گمنام، برگزاری مسابقه دارت ووالیبال با عنوان جام سبز را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در ششمین روز از هفته منابع طبیعی که با عنوان منابع طبیعی، آموزه های دینی، خیرین و سازمان های مردمی نامگذاری شده، حضور باشکوه در نماز دشمن شکن جمعه و توزیع بروشور و نهال رایگان پس از اتمام نماز جمعه در بین نمازگزاران را خواهیم داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: در هفتمین و آخرین روز از هفته منابع طبیعی که تحت عنوان منابع طبیعی، مدیریت جامع حوزه های آبخیز، مشارکت مردم و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده، تجلیل از خانواده های شهید منتسب به منابع طبیعی با حضور رئیس بنیاد شهید برگزاری نشست با موضوع سلامت اداری در محل اداره منابع طبیعی در دستور کار است.

چهار بوستان روستایی در میامی افتتاح می شود

وی همچنین به افتتاح چهار بوستان روستایی را به عنوان مهمترین برنامه های این هفته  اشاره کرد وابراز داشت: بوستان روستایی ابراهیم آباد، عباس آباد، نردین وبکران افتتاح می شود.

رضایی به اجرای دو پروژه 40 هزار هکتاری تثبیت شن در کانون های بحران بیابان زایی بکران که در حال انجام است اشاره کرد وگفت: پروژه هرزآب در منطقه صدر آباد شمالی به مساحت 400 هکتبار با اعتبار 58 میلیون تومان و پروژه 160 هکتاری در همان مکان به مبلغ 20 میلیون تومان در حال انجام است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی؛ این شهرستان را از بزرگترین کانون های بحران بیابانی استان یاد کرد وادامه داد: منطق بکران، صدرآب وپل ابریشم از جمله کانون های بحران شهرستان هستند که هرساله طاق کاری، تثبیت شن های روان انجام می شود.

هفته منابع طبیعی از ۱۵تا ۲۱اسفندماه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها