خبرهای داغ:
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بسطام

استاندار سمنان به بسطام بی مهری و کم لطفی دارد/مصوبه وزارت کشور در شهرستان شدن بسطام سه سال معطل مانده

حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود گفت: استاندار سمنان تاکنون به بسطام سفر نداشته و فقط یک بار آن هم با معاون رئیس جمهور به بسطام آمدند و این بی مهری و کم لطفی است.
کد خبر: ۸۸۳۵۹۲۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محسن حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود که به میزبانی سالن ولایت شهرداری بسطام برگزار شد با خیرمقدم به اصاحب رسانه و تشکر از حضور و فعالیت های بی دریغ در این عرصه با اشاره به کم مهری به بسطام اظهار کرد: استاندار سمنان تاکنون به بسطام سفر نداشته و فقط یک بار آن هم با معاون رئیس جمهور به بسطام آمدند و این بی مهری و کم لطفی است.

وی با اشاره به موضوع شهرستان شدن بسطام افزود: ارتقا بخش بسطام به شهرستان را شورای شهر ننوشته و ما تقاضای مردمی را با ارسال طوماری که مُهر تمام شوراهای بخش و شورای شهرستان و تایید سه امام جمعه بخش را داشت به وزارت کشور ارسال نمودیم و این بخش پتانسیل فراوانی دارد چه از نظر نیرو و توان و مواهب طبیعی که می تواند ارتقا یابد چنان که در استان شاهد هستیم سرخه و آرادان و مهدیشهر شهرستان شدند اما ما با این همه ویژگی بیشتر نسبت به آنها نشدیم.

حسنی خاطر نشان کرد: وزارت کشور خود در این مورد پیگیری نموده و بخشداری بسطام به فرمانداری شهرستان و از آنجا به استانداری و بعد وزارت کشور ارسال و در کارگروه های مطرح و تایید شده است و اعلام کردند که ظرفیت سه بخش را نداریم که دو بخش تقسیم شد و این دستور امری نبوده است که متاسفانه کارها و دستورات امری انجام می شود اما کاری که مطالعه شده و وزارت کشور بررسی کرده ابلاغ و تایید نمی شود.

وی تصریح کرد: استاندار باید متقاضی باشد که مصوبه ای که زیر ساخت و پیشنویس شده چرا معطل مانده است و همشهریان ما سعه صدر دارند و کل بخش مصمم است که ارتقاء پیدا کند.

حسنی تاکید کرد: سوال ما از استاندار و معاون سیاسی استاندار این است که چرا کار سه سال معطل مانده و بعد از مصوبه وزارت کشور و اعلام در روزنامه رسمی انجام نشده!؟ در سرخه و آرادان که بخش ندارند شهرستان می شوند اما اینجا نه!

وی با بیان اینکه هر رئیسی نمی خواهد زیر مجموعه خود را کوچک کند افزود: نمونه دادگستری بسطام 12 سال است که مستقل شده و به تبع آن اداره ثبت اسناد و املاک که زیر مجموعه قوه قضائیه است باید در بسطام ایجاد شود اما متاسفانه مسئول وقت شهرستان جلوگیری کردند که اداره ثبت در بسطام ایجاد شود که اگر می آمد بار آنها کم می شد و به شهروندان شاهرودی خدمت بهتری ارائه می دادند.

حسنی با اشاره به میراث فرهنگی گفت: سه سال است که گفته اند میراث فرهنگی در بسطام دفتر ایجاد می کند اما محقق نشده و نیاز است که نماینده میراث فرهنگی باشد با توجه به 16 مکان ثبتی میراث فرهنگی در بسطام و متاسفانه در شاهرود نمی خواهند قسمتی از وظایف خود را به دیگری واگذار کنند.

وی با اشاره به طرح جامع شهری بسطام عنوان کرد: در این طرح باغات ما نابود می شود چرا که افراد باغات خود را که از محدود خدمات شهری خارج شده نگه نمی دارند و خشک می کنند چرا که برای آنها دیگر صرفه اقتصادی ندارد و در خارج از شهر باغ تهیه می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها