خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد:

جلسات مجلس باید مرهمی برای اقشار کم‌درآمد جامعه باشد

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: جلسات مجلس باید مرهمی برای کارگران و کارمندان و اقشار کم‌درآمد جامعه باشد نه اینکه بنشینند و از تصویب حقوق 24میلیون تومانی برای مدیران صحبت کنند.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۰۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

 

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،پیرامون حقوق‌های نجومی برخی از مدیران و مسئولان ضمن اشاره به سخنان امام خمینی(ره) اظهار کرد: مدیران و مسئولین ما باید از خانواده‌های درد کشیده جامعه باشند تا تا بتوانند شرایط مردم و مستضعفین جامعه را به خوبی درک کنند.

وی زندگی تجملی مدیران را مانعی برای دستیابی به اهداف انقلابی عنوان کرد و گفت: ساده‌زیستی باید یکی از اصلی‌ترین خصیصه‌های مسئولین باشد و هرچه مدیران به سمت اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی پیش روند کار ما در رسیدن به اهداف اصلی انقلاب دشوارتر خواهد بود.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: مدیرانی که حقوق‌های نجومی و نامتعارف دریافت می‌کنند هرگز شناختی از مشکلات اقتصادی دیگر مردم نخواهند داشت و نمی‌توانند به مردم خدمت کنند.

قبادی با اشاره به سخنان امام علی(ع) به یکی از یارانش توضیح داد: حضرت علی(ع) یکی از یاران خود را به خاطر آن که در مجلسی شرکت کرده بود که تنها اشراف اجازه حضور در آن را داشتند مواخذه نمودند حال امروز مدیران ما از سخنان نجومی صحبت می‌کنند.

وی تشریح کرد: مدیران و مسئولین باید از سبک زندگی بزرگان و ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند و حداقل زندگی خود را از تجملات و اشرافی‌گری های نامتعارف دور نگه دارند و سیره ائمه اطهار(ع) را در زندگی خود پیاده کنند.

این کارشناس تصریح کرد: مدیران باید زندگی خود را به زندگی مردم عادی نزدیک کنند و میزان اختلاف حقوق‌ها را کم کنند و در نظر گرفتن حق های خاص برای مدیران کار شایسته‌ای نیست.

قبادی ادامه داد: این‌که مدیران نسبت به سایر اقشار جامعه از رفاه بیشتری برخوردار باشند امری لازم و غیر قابل انکار است ولی موضوع حقوق‌های نامتعارف و نجومی آن هم در شرایطی که بسیاری از کارگران نزدیک به یک سال است که حتی حقوق اندک خود را هم دریافت نکرده‌اند بسیار نگران کننده و به دور از قوانین اسلامی است.

وی مطرح کرد: جلسات مجلس باید مرهمی برای کارگران و کارمندان و اقشار کم‌درآمد جامعه باشد نه اینکه بنشینند و از تصویب حقوق 24میلیون تومانی برای مدیران صحبت کنند.

این کارشناس در خاتمه متذکر شد: حقوق‌های نجومی و نامتعارف سبب ایجاد یاس و ناامیدی و هم‌چنین شکاف و اختلاف طبقاتی بسیار زیاد در جامعه می‌شود که بسیار نگران‌کننده خواهد بود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها