قاضی زاده هاشمی:

اقتصاد مقاومتی به معنای هزینه کردن منابع و توسعه پروژه نیست

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای هزینه کردن منابع و توسعه پروژه نیست بلکه ما باید منابعی ایجاد کنیم که منشاء آن، منابع داخلی باشد.
کد خبر: ۸۸۳۶۷۴۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ظهر امروز در نشست خبری که در فرهنگسرای بهشت برگزار شد، با بیان اینکه امسال، سال آغازین شروع به کار مجلس جدید بود و حدود سه ماه در مجلس گذشته و 10 ماه در مجلس جدید، جلسه داشتیم عنوان کرد: در سطح ملی سه تا چهار فعالیت بزرگ اتفاق افتاد و یکی از این اتفاقات، تبدیل برخی از قوانین با پنج سال تکرار به دائمی توسط مجلس بود.

وی با اشاره به تصویب مجلس در خصوص مفاد برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 ادامه داد: اهمیت برنامه ششم توسعه به دلیل تدوین قانون توسط مجلس برای آن بود و علاوه بر این، دولت مایل به ارائه این برنامه به مجلس نبود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم خواسته شد که دولت برنامه خود را اعلام کند، اما عملاً به مجلس لایحه‌ای ارائه نشد که لایحه مذکور همراه با فراز و نشیب‌های بسیار بالاخره به مجلس ارائه گردید و مدت 6 ماه نیز وقت مجلس جدید را برای تدوین تصویب قوانین جدید گرفت.

قاضی زاده هاشمی گفت: مهم‌ترین مسائلی که در یکسال اخیر دنبال کردیم، پیگیری مصوباتی بود که در دولت یازدهم به تصویب رسیده اما به لحاظ اجرایی معطل مانده بود و باید به نتیجه می‌رسید.

وی یکی از فعالیت‌های پیگیری شده مجلس شورای اسلامی را فعالیت کارگروه تدبیر خراسان رضوی برشمرد و متذکر شد: صنایع بحران زده، پیگیری پرونده‌هایی همچون تخلفات پدیده و مؤسسات بانکی در کارگروه مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمرکز مجلس در حفظ وضعیت موجود در دو حوزه اشتغال و رشد بیکاری بوده است ادامه داد: متأسفانه در سه سال قبل، میزان بیکاری در خراسان رضوی با رشد سریع خود از  7.6 درصد به 6/14 درصد  رسیده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: مجلس شورای اسلامی تلاش کرد از میزان رشد بیکاری جلوگیری کند و روند بهبود را در پیش گیرد بنابراین با تلاش‌های بسیار در یک سال اخیر موفق شد، میزان بیکاری را 2 درصد کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه رشد بیکاری در مشهد بیشتر از سایر شهرهای خراسان رضوی بوده و طبیعی است، بیان کرد: با توجه به اینکه مردم در شهرستان‌های کوچک ممکن است به دلیل بیکاری یا درآمد کم به کلان شهرها مهاجرت کنند، بنابراین این امر سبب افزایش جمعیت حاشیه نشینی و افزایش میزان بیکاری در کلان شهرها می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قبول مسؤولیت هر از سازمان‌ها در رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی از این طرح و مشارکت سازمان‌ها حمایت کرد و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفت که امسال میزان اعتبارات آن نیز افزایش یافت، به طوری‌که دولت برای بودجه این بخش 25 میلیارد تومان به مجلس پیشنهاد کرد اما این عتبارات به 75 میلیارد تومان در سال آینده رسید.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت و پیش بردن پروژه‌های قبلی دستگاه‌های دولتی در قالب اقتصاد مقاومتی بیان کرد: این در حالی است که اقتصاد مقاومتی به معنای هزینه کردن منابع و توسعه پروژه نیست بلکه ما باید منابعی ایجاد کنیم که منشاء آن، منابع داخلی باشد که در صورت نبود فناوری داخلی، باید به جای واردات محصولات دیگر، فناوری وارد کشور شود.

وی به افزایش ارزش افزوده که سبب استقلال کشور شود، تأکید کرد و گفت: در طول هفت سال گذشته، کشور ما محل ترانزیت بوده که هنوز نیز ادامه دارد و این امر به معنای لزوم گسترش زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی در ایران است، بنابراین به نظر می‌رسد، با توجه به مقرون به صرفه بودن ریل باید اولویت به گسترش ریلی باشد که این گونه نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها