حجت الاسلام مصلحی:

راهیان نور حرکتی قرآنی در راستای براندازی نظام استکبار است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: راهیان نور حرکتی قرآنی و در راستای براندازی نظام سلطه و استکبار است.
کد خبر: ۸۸۳۷۰۵۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در آیین بزرگداشت روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر ، اظهار داشت: جمعیت قابل توجهی از روحانیون به عنوان مبلغین در راهیان نور حضور دارند. برنامه‌ این مبلغان این است که بر اساس آموزه‌های قرآنی، معارف دفاع مقدس را به زائران راهیان نور منتقل کنند.

وی در ادامه راهیان نور را یک حرکت قرآنی دانست و تاکید کرد: راهیان نور تلاش دارد آموزه‌های قرآنی که در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوسته است را نمایش دهد.

 مصلحی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که تاریخ معلم بشریت است و امروز شاهدیم که حرکت راهیان نور،‌ معلمی برای نسل جوان و نسلی که آن دوران را درک نکرده‌ است، می‌باشد.
 
وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای گفت:‌ در یکی از عملیات‌ها در جلسات قرارگاه حرف فرماندهان این بود که خط دشمن غیر قابل نفوذ است، اما بعد از خط مشکلی برای پیشروی نداریم. شب عملیات خط غیر منتظره و به صورت باور نکردنی شکسته شد اما نتوانستند پیشروی کنند دلیلش این بود که خود را دیده بودیم اما خدا را در آن لحظه ندیده بودیم و این نکته‌‌ای آموزنده است. لذا باید مثبت‌ها و منفی‌ها تاریخ را که آموزنده هستند را بیان کرد.

 رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت خاطرنشان کرد: اسلام و قرآن به تاریخ به عنوان یک معلم که مسیر را نشان می‌دهد، توجه دارد. قرآن می‌گوید تاریخ برای تعقل و تحلیل است تا رموز موفقیت و شکست شناسایی شود.

مصلحی بیان داشت: عبرت گرفتن از تاریخ نکته دوم است که آدم‌ها در گذشته در چه وضعیتی بودند. سرداران ما در دفاع مقدس چه جایگاهی داشتند. شهیدان همت، باکری و میثمی چه جایگاهی داشتند. عبرت گرفتن نکته مهمی است. از آن سو در صدر اسلام زبیر در 72 جنگ در رکاب پیامبر بود اما به قدری از بیت‌ المال خورد که نتوانست تا آخر در این راه بماند.

وی درباره نکته سوم گفت: حرکت دادن احساسات نکته سوم است که در حرکت‌های انقلابی نقش اساسی دارد و این حرکت‌های می‌تواند پایه‌های ظلم و استکبار را به خطر بیاندازد. لذا تاریخ و راهیان نور سه بهره دارند که راهیان نور با این سه نکته در جوانان دگرگونی به وجود می‌آورد. 
ارسال نظرات