خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویان استان قزوین:

باید از شهدا درس ولایتمداری بیاموزیم

مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین گفت: ما باید از شهدا درس ولایتمداری را بیاموزیم و آنان را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهیم.
کد خبر: ۸۸۳۷۳۳۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

بوالحسن نائینبی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین و مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویان دانشگاه‌های استان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج  از قزوین، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نسبت به راهیان‌نور اظهار کرد: راهیان‌نور کار بسیار فاخر و شایسته ‌ای است.

وی افزود: راهیان نور تجدید پیمان با شهیدانی است که در مکتب عاشورا گام نهادند و برای آرامش امروز ما جانشان را نثار کردند.

مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین با تاکید بر حفظ دست آوردهای انقلاب تصریح کرد: جوانان و دانشجویان با حضور در این مناطق مشاهده می کنند که شهدا و رزمندگان در طول انقلاب و 8 سال دفاع مقدس چه زحماتی را متحمل شده اند از این رو این اردو و برنامه هایی این چنینی زمینه خوبی برای آشنایی نسل جوان با آرمان های انقلاب اسلامی است.

نائینی اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور باعث می‌شود نوع نگاه جوانان و نسل سوم انقلاب به موضوع شهادت و ایثار را تغییر داده و پل ارتباطی میان حماسه دفاع مقدس و جوانان باشد.

وی حفاظت از آرمان‌های شهدا را مهمترین وظیفه دانست و ادامه داد: امروز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قشر جوان به درستی با اهداف و آرمان‌های شهدا مأنوس شوند و خود را موظف بر حفظ این ارزش‌ها بدانند.

این مسئول با تاکید بر اینکه جوانان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران راحت بدست نیامده است، گفت: لطف و عنایت خداوند، اراده ملت و رهبری حکیمانه امام (ره) رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله بود.

نائینی تصریح کرد: برای اینکه ارتباط بیشتری میان جوانان به عنوان سرمایه های اصلی این کشور با اهداف و آرمان‌های انقلاب و نزدیکی هر چه بیشتر با مسلک شهدا ایجاد شود توصیه می کنم وصیت نامه شهدا مطالعه شود.

وی تاکید کرد: با مطالعه وصیت نامه شهدا و تامل در سیره، راه و اهداف شهدا به خواسته های آنها پی خواهیم برد و این چنین می توان راه آنها را تداوم داد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ولایتمداری از مهمترین درس شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: ما باید از شهدا درس ولایتمداری را بیاموزیم و آنان را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها