خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین تاکید کرد:

اردوهای راهیان نور یک حرکت مداوم برای خودسازی معنوی

مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: نباید به اردوهای راهیان نور تنها به صورت مقطعی نگاه کرد چرا که اين یک حرکت مداوم براي خودسازي معنوي و بهترين جايگاه براي كسب معرفت دروني جوانان می‌باشد.
کد خبر: ۸۸۳۸۸۶۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

محمد کشاورز مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تاثیر اردوهای راهیان نوربر پرورش فرهنگ مقاومت اظهار کرد: اجرای برنامه عظیم و بسیار تاثیرگذار راهیان نور در سال های پس از دفاع مقدس، زمینه مساعدی فراهم آورده تا مردم و به ویژه نسل جوان بیش از پیش با حماسه های ماندگار دوران دفاع مقدس از نزدیک آشنا شوند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور بیش از پیش با ایستادگی‌ها و مقاومت‌های دلیرانه فرزندان این آب و خاک آشنا و با الگوگیری از شهیدان، در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با دشمن استوارتر گام بر می‌دارند.

این مسئول در خصوص تاثیراتایناردوهادرمقابلهباتهاجمفرهنگی توضیح داد: اردوهایی که حالا تبدیل به یک حرکت فرهنگی شده مي‌تواند در راستاي انتقال ارزش‌هاي هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و تحكيم اعتقادات آنان مؤثر باشد كه نتيجه و اثر بخشي آن در مدت زمان كوتاهي قابل ملاحظه خواهد بود.

مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اردوهای راهیان نور را یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این اردوها هر ساله گسترده تر از قبل به خصوص برای نسل‌هایی که دوران جنگ را ندیده‌اند برگزار می‌شود و با استقبال خوبی نیز همراه است.

کشاورز اضافه کرد: برگزاریاردوهای راهیان نور تاثیرات مثبت و موثری برای شرکت کننده‌گان در شناخت واقعیات تاریخی جنگ و هم‌چنین دوران هشت سال دفاع مقدس خواهد داشت.

وی اردوهای راهیان نور را حرکتی مداوم خواند و تبیین کرد: نباید به اردوهای راهیان نور تنها به صورت مقطعی نگاه کرد چرا که اين یک حرکت مداوم براي خودسازي معنوي و بهترين جايگاه براي كسب معرفت دروني جوانان می‌باشد.

مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین متذکر شد: اردوهای راهیان نور گامی موثر برای حفظ آثار و برکات گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس و همچنین حرکتی برای مقابله با هجمه نرم دشمنان علیه نسل جوان انقلاب است.

این مسئول دوران هشت سال دفاع مقدس را مقطعی ماندگار و شگرف در تاریخ کشور و حتی جهان دانست و خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس مقطعی ماندگار در تاریخ کشور و حتی جهان بود و انتقال فرهنگ و ارزش‌‌های والای این دفاع ارزشمند یکی از مهمترین موضوعاتی است که همواره باید مسئولان و متولیان امور فرهنگی توجه ویژه‌ ای به آن داشته باشند.

کشاورز در خاتمه متذکر شد: آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت لازمه رشد و تعالی فکری و معنوی جوانان است بنابراین باید با ترویج این فرهنگ، از ایجاد فاصله بین نسل های مختلف جلوگیری کرد.

1005/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها