خبرهای داغ:
در گفت و‌گو با عضو انجمن روانشناسان ایران مطرح شد:

عید نوروز فرصت خوبی برای کاهش افسردگی و مشکلات روحی و روانی

عضو انجمن روانشناسان ایران گفت: سفرهای نوروزی به خصوص سیر و سفر در دل طبیعت می‌تواند درمانگر خوبی برای بیماران افسرده در زنان و دختران باشد همچنین صله رحم و دید و بازدیدهای عیدانه خود در جهت بهبود این بیماری می‌تواند تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۲۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،شهره میرزایی ، در گفت و‌گو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس،، فصل بهار را فصلی برای تغییر افکار منفی و سرزندگی در روح و روان دانست و گفت: فصل بهار فرصت خوب و مناسبی برای تغییر رفتار و شکفتگی در روح و جسم است. همانطور که آفرینش در این فصل دچار تغییرات مثبت و شکفتگی و سرزندگی می‌شود به تبع آن افراد هم می‌توانند خلق و خوی خود را بهاری و سرزنده کنند و تعطیلات نوروز در این ایام می‌تواند سرآغاز تحول روحی در  تمام روزهای سال باشد.

متاسفانه جمع  زیادی از دختران و زنان ما دچار یاس روان و مشکلات روحی هستند

این کارشناس ارشد روانشناسی ، به روی آوردن به مثبت اندیشی در سال جدید در بین زنان و دختران جامعه تاکید کرد و افزود: امروزه طبق آمار و تحقیقات به عمل آمده از مراجع معتبر، متاسفانه جمع  زیادی از دختران و زنان ما دچار یاس روان و مشکلات روحی هستند که این روند در خانواده و فراخور آن در جامعه تاثیر بسیار بدی می‌گذارد و توصیه ما به قشر از جامعه این است که برای سال جدید خود برنامه ریزی‌هایی در جهت مثبت اندیشی و تخلیه افکار منفی داشته باشند که عید نوروز فرصتی برای رفع این مشکلات است.

وی خطاب به بیماران دچار افسردگی اظهار کرد: سفرهای نوروزی به خصوص سیر و سفر در دل طبیعت می‌تواند درمانگر خوبی برای بیماران افسرده در زنان و دختران باشد همچنین صله رحم و دید و بازدیدهای عیدانه خود در جهت بهبود این بیماری می‌تواند تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد.

میرزایی تصریح  کرد: این روزها طبق رسم و رسومات بسیاری از خانم‌های ایرانی مشغول نظافت منزل و به اصطلاح خانه تکانی هستند و این رسم پسندیده ای است اما سوال اینجاست چند درصد از خانم‌ها به خانه تکانی روح و تغییر افکار در سال جدید می‌پردازند؟ عادات و اخلاق بد ما هر ساله همراه با عید به خانه‌ها و جامعه آورده می‌شود و این در حالی است که وسایل منزل ما هر ساله تغییراتی در آن رخ می‌دهد و  این نیازمند تجدید نظر در زندگی‌هایمان است که متاسفانه کمتر به آن توجه داریم.

عضو انجمن روانشناسان ایران در توصیه ای به زوج‌های جوان گفت: توصیه من به همه خانم‌های متاهل این است که در پایان سال لیستی از رفتارهای خود و همسرشان آماده کنند و در جهت تقویت رفتارهای خوب تلاش و در رفع رفتارهای ناپسند تجدید نظر کنند که این حرکت خوبی در جهت تداوم زندگی و کاهش معضلات درون خانواده است.

انتهای پیام/غ

ارسال نظرات