خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت:

شورای فرهنگ عمومی هیئت اندیشه و برنامه ریز شهرستان است

حجت الاسلام و المسلمین امینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: شورای فرهنگ عمومی هیئت اندیشه و برنامه ریز مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شهرستان است و باید ضعف و کمبودها آسیب شناسی و مورد بررسی و به سمت رفع مشکلات جامعه پیش برویم.
کد خبر: ۸۸۳۹۱۵۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود ،حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در پنجاه و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور اعضا در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه، شورای فرهنگ عمومی هیئت اندیشه و برنامه ریز مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شهرستان است، اظهار کرد: باید ضعف و کمبودها آسیب شناسی و مورد بررسی و به سمت رفع مشکلات  جامعه پیش برویم.

وی با تاکید بر تشکیل کارگروه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی زیر مجموعه این شورای افزود: این کارگروه های باید تشکیل گردد تا بصورت تخصصی درمسائل مختلف با نخبگان و افرادی که دغدغه مسائل فرهنگی، اجتماعی دارند طرح موضوع گردد و در نهایت در شورای فرهنگ عمومی بررسی با نظر موافق اعضاء تصمیم نهایی گرفته شود.

رئیس شورای فرهنگ عموی شهرستان شاهرود با بیان اینکه مسائل فرهنگی ، اجتماعی شهرستان با نظر و تصمیم این شورا باید برنامه ریزی گردد، گفت: آداب، رسوم و ارزش های فرهنگی جامعه  که از بزرگان و عالمان به ارث برده ایم نباید به فراموشی گذاشت شود و در مناسبت ها ملی و ... برای آشنایی بیشتر نسل های جوان بازگو گردد.

وی فعالیت های فرهنگی صورت گرفته درشهرستان در سال 95را مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: انشاالله در سال جدید هم با همدلی، هم اندیشی و همکاری مدیران دستگاه های فرهنگی  واجرایی مسائل فرهنگی شهرستان را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود هم در این جلسه با اشاره به مهم بودن مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عنوان کرد: نیاز است کارگروه ها ی تخصصی در زمینه های مختلف  تشکیل گردد و مسائل پیگیری و طرح موضوع گردد و سپس در جلسلت شورا  مطرح و  تصمیم گیری و اجرایی شود.

 سید محمد رضا هاشمی با اشاره به حفظ  آداب و رسم فرهنگی ، اجتماعی گفت: برگزاری جشنواره های محلی شهرستانی و بازگو نمودن آداب و رسم فرهنگی از سوی نخبگان و هنرمندان تاثیربسزایی در الگوی سازی درجامعه و بخصوص نسل جوان خواهد داشت.

وی اشاره ای به بحران کمبود آب در سال آینده داشت و افزود: باید  در زمینه فرهنگ سازی گردد تا از همین حالا با همکاری لازم از سوی مسئولین و مردم در صرفه جویی آب این مایع حیاتی تلاش نمائیم  تا انشاا... دچار مشکل نشویم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشاره ای به اتنخابات پیشرو داشت و گفت: مهمترین اصل در این زمینه اخلاق و رفتار انتخاباتی، صداقت، احترام، آرامش و بدون حاشیه در جامعه است که باید این مهم از سوی داوطلبان کاندیداها شوراها و طرفداران انها درزمان تبلیغات کاندیدا ها مد نظر قرار گیرد.

حجت السلام و المسلمین عبدالهیان عضو شورا هم اشاره ای به برنامه دستور کار شورا کرد و گفت: نیاز است تقویم پیشنهادی سه ماهه برای اعضا شورا جهت برنامه های فرهنگی ، اجتماعی دیده شود تا هریک از اعضاء در رابطه طرح و ایده های  خود را در جلسات ارائه دهند.

وی در رابطه با بزرگداشت های نخبگان علمی ، فرهنگی شهرستان هم، گفت: بزرگداشت برای این عزیزان که سال ها در سنگر های علمی، فرهنگی و دینی در شهرستان تلاش و زحمت کشیده اند نیاز است با برنامه ریزی و یک فرصت  مناسب و بصورت علمی، پژوهشی تاثیرگذار برای جامعه برگزار گردد.

 در این جلسه کلیپ سبک زندگی از بیانات مقام معظم رهبری« مطالعه کتاب و کتابخوانی ، اخلاق اجتماعی، وجدان کاری،  طلاق، حقوق زن در جامعه و اجتماع، آپارتمان نشینی برای اعضاء پخش گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها