مدیر کانون های فرهنگی هنری خراسان رضوی:

عدم انسجام نهادها، فعالیت های فرهنگی را ابتر کرده است/برخی افراد می خواهند فرهنگ کشور را با غرب تطبیق دهند

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی مهمترین مشکل حوزه فرهنگ را عدم انسجام نهادهای مرتبط دانست و افزود: تعارض و تقابل در حوزه فرهنگ فعالیت ها را ابتر و بی ثمر کرده است.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۸۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد حسین عبدالهی در آئین اختتامییه جشنواره انتخاب کانون های فرهنگی هنری برتر تربت حیدریه اظهار کرد: تعارض و تقابل در حوزه فرهنگی معنا ندارد و باید با تعامل و هماهنگی بین بخشی و در فضایی آرام و باثبات نشاط و شادابی را در جامعه محقق کنیم.
 
وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بدون اختلاف و تفرقه نیازهای اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه خود را رصد و برای برطرف کردن آن با ائمه جماعات، فرماندهان پایگاههای بسیج، هیئت امنای مساجد و نخبگان محله تلاش کنند.
 
عبدالهی از برخی تنگ نظری های هیئت امنای مساجد گلایه کرد و افزود: در برخی از مساجد مشاهده می شود که هیئت امنا با حضور کانون های فرهنگی و یا پایگاههای بسیج به دلیل فقدان مکان مخالفت می کنند و این در حالی است که اگر این مراکز فرهنگی در محله ها راه اندازی شود، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها برطرف خواهد شد.
 
مدیر کانون های فرهنگی مساجد خراسان رضوی از هنر بعنوان مهمترین ابزار برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد یاد کرد و افزود: باید با ابزار هنر و ابتکار و خلاقیت جوانان و نوجوانان را به مسجد جذب کرد و با استفاده از آن آسیب های اجتماعی را با کمک سرمایه های اجتماعی کشور برطرف کرد.
 
وی افزود: برخی سعی دارند تا فرهنگ کشور را با غرب تطبیق دهند، اما نظامی که امام خمینی(ره) آن را مهندسی کرده بر اساس مکتب دین و اسلام ناب محمدی(ص) است و هیچگاه نمی توان آن را با فرهنگ غربی آمیخته کرد.
 
عبدالهی اذعان کرد: امروز بیش از هر زمان کشور نیاز به وحدت و همدلی دارد و باید امید به آینده، نشاط و شادابی و کارامدی نظام را برای نسل های آینده انقلاب اسلامی تبیین کرد. در پایان این مراسم از ۳ کانون برتر شهری شهدای ارتش، شهید خادمی، مکتب الزهرا(س) و ۳ کانون روستائی شهدای رباط میان دشت، محب المهدی(عج) روستای حصار و شهدای فرزق تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها