همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س)؛

رواق حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی افتتاح شد

هم‌زمان با میلاد سراسر نور حضرت صدیقه کبری فاطمه اطهر(س)، رواق حضرت زهرا(س) ویژه بانوان با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۰۱
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اهداف طراحی این رواق بیان داشت: تبیین و تعالی هویت زن مسلمان انقلابی در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، افزایش مشارکت و ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان زائر، نهادینه شدن سبک زندگی و سیره حضرت رضا(علیه‌السلام) برای بانوان و تعمیق، ترویج و تسهیل زیارت بانوان زائر از اهداف اصلی ایجاد این رواق می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد افزود: در رواق حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مناسب بانوان همانند مددکاری، راهنمایی و مشاوره، کانون‌های دختران، خادم یاران خانواده و بانوان رضوان برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و آموزشی پیش‌بینی ‌شده در رواق حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفتی، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری، پایگاه‌های پایش سلامت بانوان، کتابخانه و سالن مطالعه از فعالیت‌های علمی آموزشی این رواق برای بانوان است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و ترویجی اختصاصی این رواق، افزود: سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی، دفتر پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، ادعیه خوانی و نشست‌های مناسبتی از جمله برنامه‌های تبلیغی و ترویجی این رواق است که تماماً توسط بانوان انجام می‌شود.

گنابادی نژاد ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های خدمت‌گذاران خدوم سازمان توسعه و عمران حریم حرم حضرت رضا(علیه‌السلام) در آماده‌سازی و تجهیز این رواق، به دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری برنامه‌های رواق اشاره کرد و گفت: به‌منظور ارائه خدمات متناسب بانوان و تأثیرگذاری حداکثری، بهره‌برداری از این رواق با مشارکت تمامی دستگاه های آستان قدس صورت می‌پذیرد.

وی افزود: هم‌زمان با مراسم افتتاح رواق حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) اعطای احکام رسمی بانوان خادم حرم مطهر برای اولین بار در آستان قدس رضوی و با عنایت و دستور تولیت معظم آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان داشت: در این مراسم اولین گروه از خادمان بانوی حرم مطهر با همکار معاونت اماکن متبرکه و  مرکز امور خادمین معرفی و گزینش‌ شده‌اند احکام رسمی خود را دریافت می‌کنند.
 
گنابادی نژاد با اشاره به افتتاح مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، اظهار کرد: افتتاح مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی دیگر برنامه روز میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در آستان قدس رضوی می‌باشد.
 
وی افزود: این مرکز بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی و باهدف ترویج و تبیین هویت ذاتی بانوی مؤمن مسلمان انقلابی و تعالی بخشی به خانواده افتتاح می‌شود.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به برگزاری دوره آموزشی و مشاوره‌ای «مردان علوی و زنان فاطمی» با موضوع خانواده رضوی پرداخت و گفت: برنامه آموزشی و مشاوره‌ای «مردان علوی و زنان فاطمی» با موضوع خانواده رضوی و با مشارکت معاونت اماکن متبرکه و سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی و هم‌زمان با ایام میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و ایام تعطیلات عید نوروز در حرم مطهر برگزار می‌شود.
 
گنابادی نژاد افزود: در این برنامه تمامی مزدوجین سال ۹۵ به بعد می‌توانند در دوره آموزشی و مشاوره‌ای شرکت کنند و از غذای متبرکه مهمانسرای حضرت نیز بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی و مشاوره‌ای مردان علوی و زنان فاطمی با موضوع خانواده رضوی شنبه مورخ ۲۸ اسفندماه در رواق دارلکرامه با حضور ۴۰۰ زوج جوان برگزار شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها