خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

مدیران آموزش و پرورش شاهرود زیرساخت‌های ارتقای علمی را مهیا کنند

دکتر حسینی در بازدید از دبیرستان صدرای شاهرود گفت: مدیران آموزش و پرورش شاهرود زیرساخت‌های ارتقای علمی را مهیا کنند تا بتوانیم از دانش آموزان انتظار پیشرفت داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۹۲
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهروی در حاشیه بازدید از مدرسه صدرای شاهرود تحت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه امروز نظام آموزشی نیازمند تأمین زیرساخت های آموزشی است، ابراز داشت: تا زمانی که مدیران زیرساخت های عمرانی، فرهنگی، فضاهای آموزشی، پرورشی و ... را مهیا نکنند از دانش آموزان نمی توان انتظار ارتقای علمی داشت.

وی با بیان اینکه مدیران امروز باید اسباب پیشرفت تحصیلی را فراهم کنند و سپس از دانش آموزان ارتقای درسی بخواهند، گفت: این مقوله باید در شاهرود تقویت شود چرا که دانش آموزان مستعد زیادی در این منطقه تحصیل می کنند که با کمی عنایت می توان از آنها مدیران و آینده سازان خوبی برای ایران اسلامی تربیت کرد.

شرایط تحصیل دانش آموزان بدون دغدغه فراهم شود

عضو خانه ملت همچنین گفت: باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان بدون دغدغه کتابخانه، پژوهش، اردوی آموزشی و تفریحی، زیرساخت، مدارس نو، کیفیت آموزشی و ... به تحصیل بپردازند لذا زمانی می توان به خروجی مثبت علمی و پژوهشی امیدوار بود که این زیرساخت ها فراهم شود اما متاسفانه هنوز مدیرانی هستند که بدون این زیرساخت ها انتظار پیشرفت دارند.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه باید از ظرفیت های علمی موجود در شاهرود در راستای ارتقای کیفی فرهنگی شهرستان بهره جست، افزود: دبیرستان های صدرا که در سال۸۲  با هدف الگوسازی در سطح کشور تأسیس شدند طبق آیین نامه در هر استان یک مدرسه را می پذیرفت که خوشبختانه امروز شهرستان شاهرود در زمرۀ پیشگامان تأسیس این مدرسه دارای ظرفیتی بالا برای تربیت دینی و درسی آینده سازان ایران اسلامی است که باید از این ظرفیت برای ارتقای سطح تربیتی دانش آموزان بهره جست اما باید دانست که این بهره جویی جز در سایه حمایت و تأمین زیرساخت ها میسر نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان دبیرستان صدرا از جهات مختلف الگو باشند به ویژه از لحاظ مربیان، تصریح کرد: باید شرایط صدرا را متفاوت از دیگر مدارس دید و امروز اگر می خواهیم خروجی متفاوتی از این نوع مدارس داشته باشیم می بایست خودمان را درگیر بخش نامه های اداری و اجرایی نکنیم.

نباید در قید و بند بروکراسی اداری ماند

عضو خانۀ ملت تأکید کرد: برای حمایت از این مدارس نباید به انتظار مصوبه های کمیته برنامه ریزی و بروکراسی های دشوار ماند، چرا که این قوانین وحی منزل نیستند و توسط خود ما مسئولان نوشته شده اند پس باید با نگاهی به توفیقات صدرا در سطح جامعه، نگاه ویژه ای به این زیرساخت تربیتی و فرهنگی داشت.

حسینی شاهرودی گفت: برای موفقیت در حوزه پرورشی، امروز باید دید که هر مدیر در هر بخش که مرتبط با مقوله آموزش و فرهنگ است از خود بپرسد که من در ارتقای سطح فرهنگی می توانم چه نقشی داشته باشم و این نقش را چگونه ایفا کنم لذا در حوزه ارتقای مدارس و سطح آموزشی ابتدا باید مسئولان گام های نخست را با حمایت هایشان بردارند و سپس از مدیران و دانش آموزان بخواهند تا به ارتقای کیفی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه موفقیت تنها با تلاش دانش آموزان به دست نمی آید، گفت: اگر امروز شروطی برای دانش آموزان گذاشته می شود که در زمینه تحصیلی به ارتقا دست یابند، بخش اعظم آن به مدیرانی باز می گردد که باید زمینه ارتقا را برای دانش آموزان فراهم کنند چرا که بسیاری از دانش آموزان ما امروز توجیه نیستند که می توانند چه تحولاتی را به وجود آورند که این رسالت مدیران ذی ربط است.

نخبه پروری سرمایه گذاری است

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خطاب به مدیران آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز تأکید کرد: در حوزۀ نخبه پروری و آموزش تمام هزینه کردها، سرمایه گذاری برای آینده ایران اسلامی محسوب می شوند، ما اگر برای افراد مسن تبلیغ و تربیتی دینی ارائه دهیم، این تبلیغ جنبه یکبار مصرف پیدا می کند اما اگر همین فعالیت ها را برای یک نوجوان صورت دهیم، تا انتهای عمر می تواند همراه وی باشد.

حسینی شاهرودی بیان داشت: یک فعالیت خوب تربیتی برای یک دانش آموزان می تواند آثار مثبتی بر روی وی داشته باشد و حتی به تحول در زندگی او منجر شود لیکن باید  مقوله آموزش به نوجوانان را جدی گرفت.

حمید باباخانی مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در این نشست، قول مساعدی برای انتخاب مکانی جدید برای دبیرستان صدرا خبر داد و گفت: ما می توانیم این قول مساعد را دهیم که در سال آتی به دو نوع یا در نظر گرفتن مکانی جدید برای این دبیرستان در شهرک های حومه شهر و یا انتقال این مدرسه به مکانی دیگر اقدام کنیم که این امر مستلزم بررسی های ثانویه و تائید مدیران دبیرستان صدرا است.

در این نشست مدیران و مسئول دبیرستان صدرا به بیان نظرات خود در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش های این دبیرستان پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها