حجت الاسلام میرباقری:

رسیدن به مناصب دولتی با تخریب یکدیگر کار ناپسندی است

کارشناس دینی رسانه ملی بیان داشت: این درست نیست به خاطر رسیدن به کرسی ریاست و مناصب دولتی اخلاق از بین برود.
کد خبر: ۸۸۴۱۸۰۴
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید حمید میرباقری، در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) با اشاره به اینکه امروزه در فضاهای مجازی حرفهای ناسزا و سخنان رکیکی رد و بدل می شود، ابراز کرد: خداوند نسبت به انسانی که فحش و ناسزا می گوید بغض دارد و او را دشمن می‌دارد، ما حتی با کسانی که هم دین و آیین ما نیستند باید مؤدبانه و محترمانه سخن بگوییم.

وی افزود: عملکرد گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در فضاهای مجازی هرچند انفجار اطلاعات باشد اما منفجر شدن اخلاق است؛ به واسطه آن‌ها مردم اطلاعات بسیاری به دست می‌آورند اما اخلاق انسانی زیرپا گذاشته شده و از بین می رود.

حجت الاسلام میرباقری گفت: بعضی به خاطر رسیدن به میز و صندلی چه تخریب‌ها که نمی کنند و چه حرف‌ها که نمی زنند، این درست نیست به خاطر رسیدن به کرسی ریاست نباید عاشورای ملتی تخریب و اخلاق از بین برود.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: چنانچه افراد کسی شایسته‌تر از خود را در زمینه ای یافتند، از مسؤولیت‌ صرف نظر کنند نه اینکه برای رسیدن به پست و مقامی که حتی هنر و تخصص آن را ندارند، پول خرج کنند تا به آن برسند.

وی با اشاره به فقر و تبهکاری در جامعه بیان کرد: اگر مردم به فقیران جامعه توجه نکنند، آنها به تدریج تبهکار می شوند و ممکن است حتی دست به دزدی هم بزنند، اگر ازدواج در جامعه ای به تأخیر افتاد و جامعه به سمت فحشا رود همه ضرر می کنند.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: اگر فقیری احساس کند برای دزدی نیاز به قمه و سلاح دارد، همراه خود بر می‌دارند چنانکه دیده شده چه بی‌رحمانه به زیورآلات و کیف نوامیس مردم چنگ می‌اندازند.

کارشناس دینی رسانه ملی متذکر شد: اگر ثروتمندان جامعه‌ای خمس و مالیات خود را پرداخت نکنند، ممکن است فقیری نسبت به سرمایه‌دار متدینی احساس دشمنی پیدا ‌کند.

وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه، رأفت و دلسوزی نبی مکرم اسلام(ص) برای همه افراد، حتی کسانی که اهل ایمان نیستند را متذکر شد و افزود: به سیره و روش زندگی حضرت محمد(ص) اقتدا کنیم، با الگو قرار دادن پیامبرِ امت ویژگی‌های رفتاری ایشان را در زندگی پیاده کنیم مبادا با یدک کشیدن اسم اسلام نسبت به یکدیگر داسوز نباشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مصون و محفوظ ماندن پایه های اخلاقی جامعه‌ای نیازمند پهلوانی و گذشت از حق خویش است، اظهار کرد: ‌پهلوانی مختص ورزشکاران نیست پهلوانی جوانمردی است، پهلوان بودن در عرصه های مختلف می تواند نجات بخش جامعه باشد؛ علت اینکه نام مرحوم تختی هنوز در اذهان مانده و از او به نیکی یاد می شود «پهلوان» بودنش هست نه قهرمان بودن.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: طبق روایتی سرآمد عقل پس از دینمداری ابراز علاقه و محبت نسبت به مردم است که جویای  احوال همسایه بودن یکی از مصادیق آن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها